Twitter będzie płatny. Firma testuje właśnie usługę subskrypcji

Krzysztof Sobiepan
Firma Twitter chce wprowadzić do swojej sieci społecznościowej model subskrypcyjny – Twitter Blue. W zamian za opłatę rzędu 3 dolarów miesięcznie (ok. 11 zł) użytkownicy otrzymają pakiet dodatkowych możliwości, m.in. opcję cofnięcia tweeta po jego opublikowaniu czy większe możliwości dostosowania motywów aplikacji.
Firma już niedługo może wprowadzić płatną subskrypcję Twitter Blue. Fot. unsplash.com

Subskrypcja Twitter Blue

Twitter właśnie ogłosił start testów dobrowolnej subskrypcji Twitter Blue, która odda w ręce płatnych użytkowników dodatkowe funkcjonalności i opcje dostosowywania aplikacji. System jest obecnie testowany w Australii i Kanadzie, a już niedługo może zawitać do USA – pisze agencja Reutera.

Jedną z zachęt do zapisania się na subskrypcję ma być znacznie zwiększona możliwość dostosowania aplikacji do swoich upodobań, m.in. przez wybór kolorystyki aplikacji. Największą zmianą jest możliwość edycji opublikowanych wiadomości – to funkcja, o którą użytkownicy serwisu dopytywali się praktycznie od jego założenia.


Teraz jeśli np. zobaczymy błąd ortograficzny po kliknięciu "wyślij" możemy jedynie skasować całą wiadomość i napisać ją od nowa. Z Twitter Blue pojawi się opcja "cofnij" (ang. undo), dzięki której przez 30 sekund od publikacji wpisu możemy go wycofać i poprawić.

Kolejną nowością jest "tryb czytania", który ma uprzyjemnić przeglądanie długich łańcuszków wiadomości czy wątków z burzliwą dyskusją. Następnym udogodnieniem jest możliwość lepszej organizacji zapisanych tweetów w foldery z zakładkami. Ułatwi to ich późniejsze wyszukanie.

Obecna cena to 3,49 dolarów kanadyjskich i 4,49 dolarów australijskich. Opis aplikacji w Apple App Store sugeruje zaś, że cena Twitter Blue będzie wynosić 2,99 USD, czyli ok 11 złotych.
Czytaj także: Politycy się popłaczą. Twitter blokuje ich reklamy, bo "zasięgi mają zdobyć, nie kupić"

Twitter kupił Scrolla

Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, Twitter zaręcza, że chce walczyć o lepszą przyszłość dziennikarstwa i komfort czytelników. Amerykański gigant social-mediowy przejął usługę Scroll. Zamierza dzięki temu ułatwić przeglądanie treści bez męczących reklam i zadbać o to, by ich twórcy otrzymywali odpowiednie wynagrodzenie.

Scroll jest firmą, która w zamian za miesięczną subskrypcję w wysokości 5 dolarów, umożliwia przeglądanie najważniejszych stron newsowych bez konieczności oglądania reklam. Usługa nie polega jednak na dosłownym ich blokowaniu. Zamiast tego przesyła część opłaty abonamentowej do witryn uczestniczących w programie.

– Scroll będzie częścią nadchodzącej oferty subskrypcji. Jako subskrybent Twittera uzyskasz dostęp do funkcji premium, w których możesz łatwo czytać artykuły ze swojego ulubionego serwisu informacyjnego lub biuletynu pisarza z Revue, a część pieniędzy z subskrypcji będzie trafiać do wydawców i pisarzy tworzących treść – przekazuje Mike Park, VP of Product w Twitterze.
Czytaj także: To będzie niczym Spotify dla portali. Twitter kupił właśnie usługę Scroll

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl