WhatsApp banuje użytkowników. Z serwisu zniknęły 2 mln kont

Konrad Siwik
Popularny komunikator nie dość, że konsekwentnie zniechęca użytkowników do korzystania z aplikacji, to jeszcze sam blokuje im konta. Ma to być dowód na walkę komunikatora ze spamem.
WhatsApp zablokował 2 mln kont. fot. ©pavilion016/123RF.COM
WhatsApp na początku tego roku informował o planach zmiany swojej polityki prywatności. Od 15 maja brak wyrażenia zgody na udostępnienie danych Facebookowi sprawi, że komunikator będzie bezużyteczny.

Zmiany w polityce prywatności WhatsAppa sprawiły, że wiele osób zaczęło poważnie rozważać przeniesienie się na inny szyfrowany komunikator. Najczęściej wyboru dokonuje się pomiędzy Signalem a Telegramem.
Czytaj także: Co lepsze: Signal czy Telegram? Polacy szukają alternatywy dla WhatsAppa

Zbanowanie 2 mln kont

Tymczasem WhatsApp, zamiast skupiać się na głównych potrzebach użytkowników, postanowił ponownie stoczyć walkę ze spamem. Zablokowanie 2 milionów kont zaledwie w miesiąc ma być dowodem, że temat traktowany jest poważnie – donosi CNN Business.


Informacja o zbanowaniu 2 mln kont pojawiła się w pierwszym raporcie, który teraz co miesiąc musi publikować aplikacja należąca do Facebooka. Z dokumentu wynika, że zdecydowana większość z nich, bo ponad 95 proc., została usunięta z powodu nieautoryzowanego korzystania z automatycznych lub masowych wiadomości.

Prawie wszystkie zbanowane konta pochodziły z Indii, największego rynku WhatsApp z ponad 400 milionami użytkowników. Bany były nakładane za łamanie limitu wysyłanych wiadomości, który został wprowadzony w kwietniu 2020 r. Ma on na celu zwalczanie spamu i fake newsów.
Czytaj także: Polskie służby mają dostęp do naszych komunikatorów. Ziobro zdradził, do których