WhatsApp banuje użytkowników. Z serwisu zniknęły 2 mln kont
Popularny komunikator nie dość, że konsekwentnie zniechęca użytkowników do korzystania z aplikacji, to jeszcze sam blokuje im konta. Ma to być dowód na walkę komunikatora ze spamem.
Zmiany w polityce prywatności WhatsAppa sprawiły, że wiele osób zaczęło poważnie rozważać przeniesienie się na inny szyfrowany komunikator. Najczęściej wyboru dokonuje się pomiędzy Signalem a Telegramem.
Zbanowanie 2 mln kont
Tymczasem WhatsApp, zamiast skupiać się na głównych potrzebach użytkowników, postanowił ponownie stoczyć walkę ze spamem. Zablokowanie 2 milionów kont zaledwie w miesiąc ma być dowodem, że temat traktowany jest poważnie – donosi CNN Business.Informacja o zbanowaniu 2 mln kont pojawiła się w pierwszym raporcie, który teraz co miesiąc musi publikować aplikacja należąca do Facebooka. Z dokumentu wynika, że zdecydowana większość z nich, bo ponad 95 proc., została usunięta z powodu nieautoryzowanego korzystania z automatycznych lub masowych wiadomości.
Prawie wszystkie zbanowane konta pochodziły z Indii, największego rynku WhatsApp z ponad 400 milionami użytkowników. Bany były nakładane za łamanie limitu wysyłanych wiadomości, który został wprowadzony w kwietniu 2020 r. Ma on na celu zwalczanie spamu i fake newsów.