Z tych smartfonów korzystają Polacy. W zestawieniu dominują trzy marki

Redakcja INNPoland
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile sprawdziła, z jakich smartfonów korzystają Polacy. W zestawieniu triumfują trzy marki: Samsung, Huawei i Apple. Ich łączny udział w rynku wynosi aż 75 proc.
Polacy korzystają głównie z trzech marek samochodów. fot. 123rf
Rynek smartfonów jest niezwykle konkurencyjny. Co roku niemal wszyscy producenci prezentują nowe flagowe urządzenia. Według najnowszego raportu IDC, w 2020 r. w Polsce do sklepów trafiło 8,53 mln smartfonów o łącznej wartości nieco ponad 9 mld zł.

Agencja Spicy Mobile, dzięki wynikom pasywnego pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych, sprawdziła, z jakich urządzeń korzystają Polacy. W przygotowanym zestawieniu najpopularniejszych smartfonów próżno szukać flagowych modeli.

Zamiast nich w kieszeniach Polaków znajdują się smartfony ze średniej półki cenowej, które swoją premierę miały kilka lat temu.


Jak wynika z badania Spicy Mobile, Samsung jest niekwestionowanym liderem rankingu z 37 udziałem w rynku. Najpopularniejsze modele tej marki to mieszczące się w średniej półce cenowej Samsung Galaxy J5, Samsung Galaxy A5 2017 i Samsung Galaxy J3 2017.
Czytaj także: Samsung bierze się za przecieki. Nie zobaczymy już nowych urządzeń przed premierą
Za koreańskim producentem znalazł się Huawei z 19 proc. udział w polskim rynku. Największą popularnością wśród smartfonów marki Huawei cieszy się Huawei Mate 10 Lite. Ten model ze średniej półki zadebiutował na rynku w 2017 r. wraz z flagowcem Huawei Mate 10 Pro.

Na drugim miejscu uplasował się mający swoją premierę rok później Huawei P20 Lite, na trzecim dość stary model – Huawei P8 Lite – smartfon ze średniej półki, wypuszczony na polski rynek przez chińskiego producenta w 2015 roku

Według badania Spicy Mobile, udział marki Apple w Polsce na rynku smartfonów jest równy Huawei. Niestety – ze względów metodologicznych – nie ma możliwości określenia, które konkretnie modele „z nadgryzionym jabłuszkiem” posiadają Polacy.