Usługi kurierskie jeszcze wygodniejsze. Lider branży ulepszył aplikację, aby ułatwić odbiór paczek

Dawid Wojtowicz
Dzięki usługom kurierskim życie wszystkich stało się łatwiejsze i wygodniejsze. Nie trzeba osobiście odbierać i transportować przesyłek, przynajmniej w takim stopniu, jak kiedyś. Mimo niezaprzeczalnych zalet tych logistycznych udogodnień zdarzają się komplikacje, bo nie zawsze dostawa paczki nałoży się na naszą obecność we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Odpowiedzią na takie sytuacje są kolejne elastyczne funkcje w aplikacji InPost Mobile.
InPost, jeden z największych prywatnych operatorów logistycznych w Polsce, wprowadził nowe usługi. Za pomocą aplikacji InPost Mobile użytkownicy mogą teraz przekierować paczkę kurierską lub przedłużyć czas jej odbioru w Paczkomacie Mat. prasowe
Kto korzystający z usług firm kurierskich nie doświadczył kiedyś sytuacji, że oczekiwał/a na paczkę, ale nagła zmiana planów uniemożliwiła odbiór przesyłki w ustalonym wcześniej miejscu? Wyjście z domu w celu załatwienia pilnej sprawy na drugim końcu miasta. Konieczność zostania po godzinach w pracy. To tylko kilka przykładów takich utrudnień.

W odpowiedzi na te niedogodności, InPost, lider w oferowaniu nowoczesnych rozwiązań logistycznych, wprowadził wygodną możliwość przekierowania paczki kurierskiej z poziomu aplikacji mobilnej InPost Mobile. Wszystko po to, aby osoby, które zamówiły dostawę przesyłki za pośrednictwem kuriera, mogły zyskać większą elastyczność w jej odbiorze.
Nowe wygodne rozwiązanie dla każdego, kto lubi mieć pod kontrolą swoje przesyłki, pozwala na przekierowanie paczki kurierskiej do pobliskiego Paczkomatu, PaczkoPunktu lub do sąsiada (czyli pod dowolny adres w obrębie tej samej ulicy, co pierwotna wysyłka). Miejsce przekierowania musi się znajdować w promieniu maksymalnie 10 km od oryginalnego miejsca doręczenia.

Jak zmienić adres dostawy, kiedy kurier jest już w drodze z naszą przesyłką? Wystarczy w aplikacji InPost Mobile na liście śledzenia lub w szczegółach przesyłki kliknąć przycisk "Przekieruj" przy wybranej paczce kurierskiej, a następnie wybrać nową preferowaną opcję dostawy. Aby paczka mogła zostać przekierowana do skrytki w Paczkomacie, musi spełniać odpowiednie parametry dotyczące wymiarów i wagi. A koszty takiego przedsięwzięcia? Żadne. Usługa przekierowania przesyłki za pośrednictwem aplikacji InPost jest bowiem bezpłatna.
Nowe wygodne rozwiązanie w aplikacji InPost Mobile pozwala na przekierowanie paczki kurierskiej do pobliskiego PaczkomatuMateriały prasowe / InPost
To nie koniec przydatnych funkcji w ulepszonej aplikacji mobilnej operatora. InPost, który od dłuższego czasu stawia na rozwój nowoczesnych technologii, postanowił też ułatwić swoim klientom odbiór przesyłki również w dogodnym dla nich terminie. Jest to możliwe dzięki niedawno wprowadzonej usłudze przedłużenia czasu odbioru paczki. Przedłużenia można dokonać przed upłynięciem 48-godzinnego pierwotnego terminu odbioru.

Jak skorzystać z tej opcji? Należy kliknąć żółty przycisk "Przedłuż", który pojawi się w szczegółach przesyłki w aplikacji na 12 godzin przed upłynięciem terminu odbioru. Każdy użytkownik aplikacji InPost Mobile może przedłużyć czas pobytu swojej paczki w Paczkomacie o 24 godziny za dodatkową opłatą.
Koszt takiej usługi wynosi 7,99 zł (w aplikacji dostępne są różne metody płatności: BLIK, szybkie przelewy DotPay, karta płatnicza, Apple Pay, a już niebawem Google Pay). Z przedłużenia pobytu paczki w Paczkomacie można korzystać wielokrotnie, co oznacza, że przesyłka może być przechowywana nawet przez kilka dni od upłynięcia standardowego terminu (2 dni) na jej odbiór.

Aplikacja InPost Mobile jest dostępna bezpłatnie do ściągnięcia w trzech największych sklepach z aplikacjami mobilnymi. Można ją pobrać z App Store (dla użytkowników systemu iOS), Google Play (dla użytkowników systemu Android na większości urządzeń) i Huawei AppGallery (dla użytkowników systemu Android na najnowszych urządzeniach mobilnych marki Huawei). InPost, który ma już w Polsce ponad 14 tysięcy Paczkomatów, zapowiedział już kolejne innowacyjne rozwiązania.

Artykuł powstał we współpracy z InPost