Orlen Paczka we wrześniu zacznie konkurować z InPostem i Pocztą Polską

Redakcja INNPoland
We wrześniu ruszą pierwsze automaty paczkowe PKN Orlen. Do końca roku sieć automatów Orlen Paczka ma liczyć 2 tys. urządzeń. Z okazji startu nowej usługi koncern paliwowy uruchomił promocję dla sklepów internetowych.
We wrześniu Orlen uruchomi paczkomaty Orlen Paczka fot. materiały prasowe PKN Orlen

Automaty Orlen Paczka

Kolejna sieć automatów paczkowych – po urządzeniach m.in. InPost, AliExpress i Poczty Polskiej – pojawi się w Polsce. Od września na ulicach polskich miast pojawi się ok. 200 automatów Orlen Paczka. Orlen planuje szybki rozwój tej usługi: do końca 2022 roku cała sieć ma już liczyć niemal 2 tys. urządzeń. Paczki będzie można odbierać bezdotykowo, za pomocą aplikacji mobilnej.
Koncern poinformował również, że – w ramach przygotowań do oficjalnego udostępnienia usługi – wraz z Ruchem zamierza rozwijać współpracę ze sklepami internetowymi. Ruch będzie oferował pełne wsparcie handlowe i marketingowe, jak również pomoc w procesie integracji platformy e-commerce z siecią. Nowi klienci biznesowi mogą korzystać ze specjalnej promocji na start usługi, z którą można zapoznać się korzystając z formularza zgłoszeniowego na stronie usługi.

Nowe usługi w paczkomatach InPost

Konkurencja Orlenu nie próżnuje. Na początku lipca rozpoczęła działanie aplikacja InPost Fresh. Dzięki niej z łatwością zrobimy zakupy w Makro Cash and Carry i to bez posiadania karty klienta sieci. Zasady świadczenia usługi są przystępne cenowo.


"Wspólnie z naszym partnerem Makro Cash and Carry Poland testujemy i szlifujemy proces i samą aplikację w Warszawie, by później szybko ją skalować na kolejne miasta. To zupełnie nowy rozdział dla nas - do tej pory byliśmy dostawcą usług dla e-commerce, a w tej chwili sami stajemy się jego częścią!" - napisał na profilu na LinkedIn Rafał Brzoska, prezes InPostu.
Po dopracowaniu całego procesu w stolicy przyjdzie pora na rozwinięcie działania aplikacji na inne regiony Polski. Zakupy spożywcze w aplikacji InPost mają być dziecinnie proste. Po rejestracji wymagającej użycia numeru telefonicznego możemy po prostu zacząć zakupy. To o tyle zaskakujące, że zwykle zakupy w tej sieci wymagają imiennej karty klienta Makro.

Wymagania dotyczące zamówień nie są wyśrubowane. Minimalna wartość zakupów to 100 zł. Dostawę "na dziś" zarezerwować można za 9,99 zł. Dostarczenie zamówienia w kolejnych dniach to koszt 5,99 zł. Płatności obsługuje usługa Przelewy24.