Rozwój na Twoich zasadach. Czy to w ogóle możliwe?

Artykuł promocyjny firmy McDonald’s
Kierownik restauracji, liderka gościnności i instruktor. Trzy stanowiska, trzy różne osoby i pomysły na siebie, ale jeden wspólny mianownik – satysfakcja z pracy.
Kierownik restauracji, liderka gościnności i instruktor. Trzy stanowiska, trzy różne osoby i pomysły na siebie, ale jeden wspólny mianownik – satysfakcja z pracy w McDonald's. Materiały prasowe / McDonald’s

Dynamiczne zmiany czy stabilizacja?


Kamil Kiec pracuje w McDonald’s od trzech lat. Zatrudnił się, gdy rozpoczął studia i szukał elastycznego zajęcia, które pozwoli mu dopasować grafik do uczelni. Jednocześnie nie był zainteresowany jakąkolwiek pracą, bo zależało mu na rozwoju i zdobyciu ciekawego doświadczenia. W McDonald’s zaczął jako pracownik restauracji.
Materiały prasowe / McDonald’s
– Po trzech miesiącach dostałem awans na lidera gościnności i to wpłynęło na moją dalszą karierę. Otworzyłem się na ludzi, stałem się pewniejszy siebie, nauczyłem się komunikacji międzyludzkiej, bo dużo czasu spędzałem na sali z gośćmi. Po kolejnych czterech miesiącach Kamil awansował na managera restauracji i pracował głównie podczas nocnych zmian. Trzy miesiące później ambicja i zaangażowanie sprawiły, że zaproponowano mu kierowanie całą restauracją.

Są osoby, dla których zmiany i dynamiczny rozwój mają wielkie znaczenie, są również takie, dla których priorytetem jest stabilizacja i spokój. Dlatego, gdy Agata Szałaj dostała propozycję awansu na managera, nie skorzystała z niej. W McDonald’s pracuje od 4 lat i jest zadowolona ze stanowiska liderki gościnności.
Materiały prasowe / McDonald’s
– Dobrze mi tu, gdzie jestem. Nie chcę niczego zmieniać, bo lubię to, co robię. Cenię to, że mam czas na sprawy prywatne, rodzinę i hobby. Jednocześnie Agata traktuje swoje stanowisko bardzo poważnie. – Ludzie w pracy są pod wrażeniem mojej kultury i spokoju. A ja się zastanawiam, jak można inaczej! Przecież lider gościnności to wizytówka restauracji.

Pakiet uniwersalnych kompetencji


Kamil miał okazję wziąć udział w programie talentowym organizowanym dla managerów McDonald’s. W Talent Development Program co roku bierze udział około 40 osób z całego kraju, a celem projektu jest doskonalenie kompetencji liderskich.

– Gdy się za coś zabieram, wkładam w to całe serce. To mi się podoba w Maku, że są tu realizowane działania, które pozwalają wyłapać ambitnych ludzi. Takich, którzy chcą się rozwijać. Ścieżka kariery w McDonald’s obejmuje kilka etapów, a oferta szkoleniowa jest dopasowana do konkretnego poziomu i wymaganych kompetencji. Ale przecież rozwój, to nie tylko awans. To także zdobywanie doświadczenia i poszerzanie swojej wiedzy w różnych, czasem równoległych, obszarach. A tych, jest w McDonald’s całkiem sporo!
Noufal Narangathodi,
który jako instruktor szkoli nowych pracowników, a przy okazji rozwija też siebie

W Maku najbardziej interesuje mnie zarządzanie logistyką, dostawy, zamówienia, czyli obszary niewidoczne dla gościa. Moim marzeniem jest własny biznes. Chciałbym prowadzić restaurację, gdzie przygotowywane byłyby dania z całego świata. I obowiązkowo przestrzeń do tańca!

Pod tym względem praca w McDonald’s jest dla mnie ogromną wartością, każdego dnia przyglądam się zarządzaniu restauracją i uczę się wszystkich elementów, które składają się na gastronomiczny sukces.

Dla Noufala McDonald’s to pierwsza praca w życiu. Gdy przyszedł, znał jeden zwrot po polsku, czyli „dzień dobry”. Dziś rozumie więcej, niż przypuszczał, że kiedykolwiek będzie w stanie.
Materiały prasowe / McDonald’s
– Wszystkiego nauczyłem się w Maku, słuchając ludzi, obserwując ich i próbując się komunikować po polsku. Atmosfera jest naprawdę fajna, bez problemu dogadujemy się między pracownikami i managerami.

Współpraca kluczem do sukcesu


McDonald’s to miejsce, w którym odnajdzie się student, który przyszedł na chwilę, rodzic który szuka stabilizacji i dojrzała osoba, która chce spróbować czegoś nowego! Doświadczenie w innej branży lub jego kompletny brak, nie mają tu znaczenia. Ważna jest otwartość i chęci. Dla wszystkich dostępne są materiały szkoleniowe i programy rozwojowe, interaktywne zadania i wsparcie kadry kierowniczej. To prawda, funkcjonowanie restauracji opiera się na procedurach i standardach, lecz jeśli chodzi o zespół, nie obowiązują żadne schematy.