Jak zarabiać na Tik Toku? Oto sposoby najpopularniejszych tiktokerów

Redakcja INNPoland
Co to jest Tik Tok? Jak zarabiać na Tik Toku? Ile zarabiają najpopularniejsi tiktokerzy? Co trzeba wiedzieć, aby prowadzić konto jak profesjonalny tiktoker? Jak tworzyć dobre tiktoki, które wypromują nasze konto i zwiększą liczbę obserwujących? O jakich zasadach trzeba pamiętać tworząc treści na Tik Toku? Na te pytania odpowiadamy w tym poradniku.
Jak zarabiać na Tik Toku? Warto wzorować się na tym, co robią popularni tiktokerzy. fot. @solenfeyissa/unsplash

Co to jest Tik Tok?

Jeśli nie znasz odpowiedzi na to pytanie, to sporo cię ominęło! Tik Tok, popularne medium społecznościowe wywodzące się z Chin, szturmem zdobył telefony i serca użytkowników na całym świecie.

Od ilu lat jest Tik Tok? Serwis zadebiutował we wrześniu 2016 r., a więc w momencie publikacji tego tekstu ma już nieco ponad 5 lat.

Jest od jakiegoś czasu najpopularniejszą aplikacją na telefony, a tiktokerzy, jego gwiazdy, tworząc tiktoki, czyli treści portalu, zdobywają sławę i pieniądze, mogłoby się zdawać, z dnia na dzień. W internecie czytamy zaś kolejne artykuły opowiadające nam, ile zarabia się na Tik Toku.


Tik Tok jest medium społecznościowym zbliżonym do starszych aplikacji czy portali takich jak Twitter, Facebook czy Instagram. Jednak zamiast prezentowania krótkich tekstów jak na Twitterze czy Facebooku lub zdjęć, jak na Instagramie, na Tik Toku użytkownicy tworzą krótkie filmiki wzbogacone muzyką, efektami cyfrowymi i tekstem.

Ile zarabia się na Tik Toku?

To czy i ile można zarobić na mediach społecznościowych zależy od zasięgów, czyli liczby obserwujących nasz kanał i zaangażowania followersów w nasze treści. To taka podstawowa zasada zarabiania w tzw. socialach.

Tik Tok nie jest tu wyjątkiem. Największe światowe gwiazdy aplikacji zarabiają bardzo pokaźne kwoty. Naturalnie bardzo ważne jest, aby posiadać odpowiedni lejek sprzedażowy o czym pisze m.in Marcin Michalski, doświadczony Digital Strategy Consultant specjalizujący się w ich projektowaniu i wdrażaniu, autor bloga MarketingHacker.pl

Tik Tok: zarobki



Takie kwoty robią ogromne wrażenie, choć, oczywiście, większość profesjonalnych tiktokerów może, na razie przynajmniej, tylko o nich pomarzyć.

Ile zarabia się na Tik Toku w Polsce?

W Polsce, gdzie Tik Tok jest bardzo popularny i z platformy korzysta prawie 6 mln użytkowników, nie mamy obecnie opracowań na ten temat, a sami popularni tiktokerzy niechętnie dzielą się informacjami o swoich zarobkach. Mamy za to dostęp do informacji dotyczących liczby ich followersów, czyli obserwujących.

Na platformie Tik Tok zarobki zależą głównie od liczby obserwujących, więc mamy możemy mieć przynajmniej pewne wyobrażenie o tym, ale zarabia się na Tik Toku w Polsce.

Ranking polskich tiktokerów – top 5:

Jak zarabia się na Tik Toku?

Tiktoker nie zarabia na samych obserwujących, wyświetleniach swoich materiałów czy polubieniach swoich treści. Podobnie jak na większości innych platform społecznościowych na Tik Toku zarabia się głównie poprzez tzw. influencing, czyli wpływ. To oznacza po prostu promocję dla sponsora, który wykorzystuje zasięgi tiktokerów do rozreklamowania swojego produktu, oferty lub usługi.

Więc jak zarabiać na Tik Toku? Przede wszystkim na te 5 sposobów:

Ile zarabia się na Tik Toku? Ile warte są monety i diamenty?

Ceny monet na Tik Toku, a co za tym idzie stawki za diamenty, zmieniają się dość często, ale w momencie pisanie tego artykułu wyglądały następująco:

Jak wspominaliśmy, Tik Tok pobiera od sumy giftów prowizję w wysokości 50 proc. Wypłacić diamenty można od chwili osiągnięcia 100 sztuk.

W związku z powyższym i faktem, iż im więcej kupujemy monet, tym taniej wychodzi jedna, nie sposób jest ustalić dokładny kurs diamentów, oscyluje on jednak wokół 5 centów amerykańskich za diament, a po potrąceniu prowizji Tik Toka 2,5 centa amerykańskiego za diament.

Ile to w przełożeniu na złotówki? Po prowizji Tik Toka okaże się, że 1 diament jest wart około 10 groszy.

Jak zarabiać na Tik Toku

Biogram

Biogram jest pierwszym z istotnych elementów budowania swojej marki na Tik Toku. Nasz opis musi być prosty i klarowny, ale równocześnie interesujący i wyróżniający. Dobrze też zadbać już na tym etapie o zaangażowanie potencjalnych odbiorców naszych treści.

Kinia Wiczyńska, tiktokerka z ponad 600 tys. obserwujących, radzi: "zastosuj kreatywne pytania, takie jak > albo".

Przy budowaniu swojego biogramu pamiętaj też koniecznie o wykorzystaniu odpowiednich hasztagów.

Pomysł

Żeby osiągnąć sukces na Tik Toku musimy mieć jakiś oryginalny pomysł na nasze konto.

Po pierwsze musimy wiedzieć czym, ogólnie chcemy się zajmować, czy tworzymy kanał o makijażu, kanał humorystyczny tworzący krótkie, śmieszne scenki czy też kanał oparty o lipsync (czyli taniec i poruszanie ustami do lecącej w tle piosenki).

Po drugie, jeżeli tematyka, którą tworzymy nie jest czymś zupełnie nowym (istnieją już kanały humorystyczne, lipsynci, taneczne i dotyczące makijażu) musimy nadać swoim treściom jakiś unikatowy spin, czyli coś, co nas wyróżni z zalewu podobnych treści.

Nie jest to łatwe i może wymagać trochę czasu, prób i błędów, ale gdy znajdziemy już coś, co odpowiada zarówno nam, jak i naszym obserwującym, powinniśmy, do pewnego stopnia przynajmniej, trzymać się tego konceptu i rozwijać go.

Jakość

Kolejnym absolutnie kluczowym elementem naszego kanału musi być jakość naszych materiałów. Poza pewnymi wyjątkami tylko potwierdzającymi regułę nikt nie chce oglądać kiepskich materiałów w niskiej rozdzielczości, nieostrych, z trzęsącą się kamerą, złym oświetleniem i brzydkim kadrowaniem.

Żeby zbudować markę, która będzie miała szansę kiedyś zacząć na siebie zarabiać musimy zadbać o odpowiednią prezentację, a to oznacza dobrą rozdzielczość naszych filmików, stabilne położenie kamery, dobre światło i ostrość, a także przywiązywanie wagi do tła i kadru.

Warto pamiętać, że jakość jest bardziej istotna dla naszych tiktoków, niż ich ilość.

Konsekwencja

Konsekwencja w naszych materiałach jest tak naprawdę pewnym rozszerzeniem jakości. Warto zawsze pamiętać, że tworząc tiktoki tworzymy naszą markę i chcemy, aby ta marka budziła odpowiednie skojarzenia i była łatwo rozpoznawalna. Dlatego warto pamiętać o konsekwencji, choć nie wolno z nią przesadzić, bo łatwo przekroczyć granicę monotonii.

Co oznacza konsekwencja w naszych materiałach? Otóż powinniśmy dbać o to, aby pokazywać jakieś elementy, takie jak tła, czcionki, kadry, paletę kolorów czy ogólny styl, których zazwyczaj się trzymamy, i które stają się elementem naszej marki.

Hasztagi

Hasztagi (#) są kluczem do promocji naszych materiałów. Tiktoki rozchodzą się wśród widzów właśnie dzięki nim, więc warto pamiętać o odpowiednim tagowaniu naszych postów jako elemencie naszej marki. Platforma Tik Tok popularne hasztagi będzie promować w tzw. feedzie użytkowników.

Tiktoker musi wiedzieć jakie hasztagi są aktualnie szczególnie popularne, jakie dają szansę na to, aby być zauważonym w danym momencie i jakie będą najodpowiedniejsze dla danego materiału. Wiedzę tą najłatwiej uzyskać przeglądając materiały, które zamieszczają znani tiktokerzy i śledząc same hasztagi.

Kinia Wiczyńska, tiktokerka z ponad 600 tys. obserwujących poleca dla przykładu hasztagi #dlaciebie #foryou i #duet, stwierdzając, że są to trzy najważniejsze bazowe hasztagi, ale o rozpoznanie tego, w jaki sposób otagować swój konkretny post musisz już zadbać sam. Powodzenia!
Czytaj także: Zapracowany jak Polak. Co piąty z nas pracuje nawet 10 godzin dziennie