Kim jest Mariusz Ciepły, prezes zarządu LiveChat Software?

Redakcja INNPoland
Mariusz Ciepły to prezes zarządu LiveChat Software. Czym się zajmuje i jakie ma doświadczenie oraz czym zajmuje się firma, którą reprezentuje?
archiwum LiveChat
Mariusz Ciepły urodził się w 1980 roku. Jest absolwentem studiów na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej, gdzie zdobył tytuł inżyniera na kierunku informatyki ze specjalizacją: inżynieria systemów informatycznych.

Kariera Mariusza Ciepłego

Mariusz Ciepły to jeden z założycieli oraz głównych akcjonariuszy spółki LiveChat Software. W kwietniu 2014 firma, którą reprezentuje, zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

„Kiedy debiutowaliśmy na giełdzie, mówiliśmy że mając 30 tysięcy klientów będziemy musieli wyznaczyć sobie kolejne cele. Jesteśmy zupełnie inną firmą niż wtedy. Mamy kilka produktów, które już generują przychody, a przede wszystkim - ponad 170 osób na pokładzie wobec około trzydziestu kiedy zaczynaliśmy pracę nad wejściem na giełdę. Nie zmieniło się to, że nadal jesteśmy bardzo ambitni, dlatego naszym celem jest zmiana tego jak klienci komunikują się z firmami” – powiedział prezes Mariusz Ciepły dla serwisu wroclaw.pl (https://www.wroclaw.pl/przedsiebiorczy-wroclaw/mariusz-cieply-livechat-software-30-tysiecy-klientow-raport-2019-2020).


Prezesem LiveChat Software jest od 2010 roku. Oprócz tego jest też członkiem rad nadzorczych spółek Venture Incubator, Time Solutions oraz Wakepark.

Członkiem Zarządu firmy jest też Urszula Jarzębowska, która pracuje w firmie od 2002 roku, a do zarządu weszła w 2010 roku. W skład rady nadzorczej wchodzi Jakub Sitarz, Maciej Jarzębowski, Marcin Mańdziak, Marta Ciepła i Marzena Czapaluk.

Czym zajmuje się LiveChat Software?

LiveChat Software to polskie przedsiębiorstwo informatyczne, które swoją siedzibę ma we Wrocławiu. Jest to producent oprogramowania komunikacyjnego z przeznaczeniem dla biznesu.

Przedsiębiorstwo powstało w 2002 roku jako Livechat Sp. z o.o., a od października 2007 roku jest spółką akcyjną. W 2011 roku firma otworzyła swój oddział w Północnej Karolinie w Stanach Zjednoczonych.

Ciepły, zapytany przez wroclaw.pl (we wspomnianym wyżej artykule) w 2020 roku o cele firmy, powiedział: "Nie wyznaczamy sobie dziś celów polegających na osiągnięciu określonych przychodów, czy liczby klientów”. I dalej: „Wierzymy jednak, że realizacja naszej misji, jaką jest likwidacja obecnych barier i stworzenie narzędzi, które pozwolą wprowadzić do komunikacji warstwę emocjonalną, przełożą się na sukces biznesowy. Czujemy się odpowiedzialni za znoszenie barier komunikacyjnych w biznesie i chcemy dostarczać technologię, która skraca dystans między biznesem a klientem. Ostatecznie mamy doprowadzić do sytuacji, w której komunikacja online jest tak skuteczna jak spotkanie ‘face to face’. To jest nasza odpowiedzialność i sens istnienia naszej organizacji”.

Jakie produkty oferują?

Portfolio firmy obejmuje LiveChat, czyli aplikację wspierającą komunikację online między firmami a ich klientami. Dodatkowo ChatBot, czyli narzędzie umożliwiające intuicyjną budowę botów. Oprócz tego również HelpDesk, czyli system "ticketowy” wspierający głównie komunikację e-mailową. Oraz KnowledgeBase, czyli aplikację umożliwiającą tworzenie i udostępnianie baz wiedzy.

Czym dokładnie jest LiveChat?

LiveChat to narzędzie, które ma na celu szybki kontakt klientów z firmą poprzez aplikację chat na stronie internetowej. Kiedy wykorzystywany jest LiveChat? W szczególności w prowadzeniu działań customer service (obsługa klienta) oraz sprzedaż online.

Czym jest Chatbot?

Chatbot to produkt, który daje możliwość tworzenia chatbotów konwersacyjnych, które obsługują różne scenariusze biznesowe. Celem jest zautomatyzowanie komunikacji firm. Nie ma potrzeby, by na czacie na bieżąco był obecny „żywy człowiek”, może go zastępować „maszyna”.

Co to jest KnowledgeBase?

KnowledgeBase to możliwość dla firm, by tworzyć własne bazy wiedzy. Mogą mieć do nich dostęp i pracownicy, i klienci. Dzięki temu narzędziu wszystkie artykuły, które dotyczą np. pomocy technicznej mogą być gromadzone w jednym miejscu. Jest to szczególnie pomocne w momencie udzielania porad w ramach obsługi klienta.

Czym jest HelpDesk?

HelpDesk, czyli ostatnia propozycja w portfolio, to rozwiązanie, które ma na celu wsparcie komunikacji biznesowej z klientem, poprzez różne kanały. HelpDesk ma na celu zarządzanie tzw. ticketami, czyli tymi sprawami, problemami, zadaniami, które zgłaszane są przez klientów w ramach komunikacji z daną firmą.