Koniec supermarketowych gazetek jest bliski. W Polsce też przechodzą na cyfrowe promocje

Konrad Bagiński
W Polsce co tydzień supermarkety wydają miliony promocyjnych gazetek. Z tego trendu chce się wyłamać Lidl. Sieć testuje odejście od drukowanych gazetek i ostro promuje wersje cyfrowe. Ma też nowe paragony, które można w końcu wyrzucać do śmieci papierowych.
W Polsce co tydzień wydaje się miliony promocyjnych gazetek sieci handlowych Stanislaw Bielski/REPORTER
Trend odchodzenia od tradycyjnych papierowych gazetek nie jest nowy. Pod koniec zeszłego roku zaczął tak robić francuski Carrefour. W kilku regionach Francji (obejmujących m.in. Paryż i Lyon) nie dostarcza do skrzynek pocztowych swoich gazetek, skupiając się na wersjach cyfrowych, mailach i SMS-ach. Zaoszczędzi na tym tysiąc ton papieru rocznie. Ci, którzy chcą dostać drukowaną gazetkę, muszą o nią poprosić. Dwa lata temu z wydawania kultowego w niektórych kręgach drukowanego katalogu zrezygnowała Ikea.

Teraz Lidl rozpoczął testową kampanię zachęcającą do korzystania z elektronicznych gazetek promocyjnych. W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl. Test obejmie kilkaset placówek, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw.


- Jesteśmy zwolennikami stosowania prostych rozwiązań. Mniejsze zapotrzebowanie na papierowe gazetki to mniejsza emisja CO2 oraz ochrona zasobów leśnych, dlatego chcemy przypominać naszym klientom, podczas ich wizyt w sklepach, że naszą ofertę mogą sprawdzić w łatwy, wygodny i szybki sposób za pomocą naszych aplikacji i strony internetowej – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR Lidl Polska.

Niebieski paragon do niebieskiego pojemnika

Kilka miesięcy temu Lidl zaczął też wymieniać papier paragonowy. Tradycyjne rozwiązanie ma sporo wad - papier ze zwykłych paragonów zawiera trujące substancje i nie nadaje się do recyklingu. Trzeba go wyrzucać do frakcji śmieci zmieszanych.

Nowe paragony wyróżniają się niebieskim kolorem. Są wykonane z innowacyjnego, bardziej ekologicznego papieru termicznego oraz posiadają certyfikat FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej, a więc przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych.

Nowe paragony mają też być trwałe – ich materiał jest odporny na światło, olej i wodę, dlatego można go przechowywać przez długi czas. Jeśli paragon nie jest już potrzebny, można go wyrzucić do pojemnika na papier, ponieważ nadaje się do recyklingu. Jeśli "niebieski" paragon zetknie się z zakupioną żywnością, nie stanowi to żadnego problemu – materiał jest bezpieczny dla zdrowia.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl