Warszawa wściekła na dostawców. Kiedy można domagać się rekompensaty za zimne jedzenie?
Dostawcy posiłków i zakupów na zamówienie nie potrafią sprostać rosnącemu w Warszawie popytowi. Ten sam problem dotyczy kurierów pocztowych. Jak przyznaje warszawska rzeczniczka konsumentów, rośnie liczba skarg niezadowolonych klientów.
Czy można domagać się rekompensaty?
Jak podkreśliła Rothert, jeśli zamówiliśmy jedzenie przez telefon, zawarliśmy ustną umowę, co do ceny i czasu dostawy. – Ona jest dla nas obowiązująca, sprzedawca nie ma prawa odsyłać nas do regulaminu na stronie – przyznała.Jeśli jedzenie dotarło zimne lub nie dotarło wcale mamy prawo domagać się rekompensaty finansowej lub upustu, jeśli dojechało po czasie możemy odstąpić od umowy i go nie przyjąć.
Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google
Trzeba pamiętać jednak o tym, że dochodząc od dostawcy odszkodowania przekraczającego koszty jedzenia musimy udowodnić szkodę, jaką z tego tytułu ponieśliśmy. Zepsuty wieczór i zły humor raczej nie wystarczą, by nasze roszczenie zostało zaspokojone na drodze prawnej.
Glovo i Uber Eats pod lupą UOKiK
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, w zeszłym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta informował o skargach konsumentów na nieprawidłowości przy zamawianiu jedzenia i produktów spożywczych za pomocą popularnych aplikacji. Klienci skarżyli się głównie na Glovo i Uber Eats.
Ponadto w nadesłanych do urzędu skargach konsumenci wskazywali, że przykładowo płacili za zamówienie wyższą cenę niż ta, o której byli informowani przed złożeniem zamówienia. Skargi dotyczyły także rozliczania się przedsiębiorców za niezrealizowane zamówienie.
W październiki 2021 r. prezes UOKiK Tomasz Chróstny zdecydował o wszczęciu postępowania w tej sprawie. Jak zaznaczył, popularności wspomnianych aplikacji powinny odpowiadać wysokie standardy ochrony konsumentów.
– Dlatego uważnie przyglądamy się praktykom stosowanym przez aplikacje, a także monitorujemy skargi konsumentów. W postępowaniach zweryfikujemy zasady działania aplikacji do zamawiania jedzenia – podkreślał Chróstny.
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl