Od tego nie ma już ucieczki. Program "Polska Bezgotówkowa" pomoże ci nie pozostać daleko w tyle
Wciąż niektórzy właściciele firm w Polsce nie korzystają jeszcze z urządzeń do obsługi płatności bezgotówkowych. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że na koniec 2021 roku w naszym kraju było przeszło 553 000 firm akceptujących karty. Tymczasem, jak podaje Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG), liczba aktywnych firm w Polsce wynosi ok. 2,5 mln. Warto dodać, że od 1 stycznia 2022 roku przedsiębiorcy muszą zapewnić klientom możliwość zapłaty bezgotówkowej przy użyciu instrumentu płatniczego. Jest on jednak pojęciem szerszym niż terminal płatniczy (może oznaczać np. zwykły przelew bankowy). Choć nie ma jeszcze obowiązku posiadania terminala, to szereg argumentów przemawia za zakupem lub wynajmem takiego urządzenia.
Przede wszystkim, firmy nie posiadające terminala narażone są na zmniejszenie utargu. Klienci chętniej wydają więcej pieniędzy, gdy płacą kartą, a nie gotówką. Firma umożliwiająca płatności bezgotówkowe jest też lepiej postrzegana, bo kojarzy się z wygodą oraz sprawną i szybką obsługą. Udostępnianie terminala kupującym zwiększa też bezpieczeństwo, jeśli chodzi o przechowywanie środków finansowych. Jesteś przedsiębiorcą, który chciałby w końcu wejść w trwającą już erę płatności zbliżeniowych, lecz obawia się związanych z tym krokiem kosztów? A może znasz kogoś, kto prowadzi działalność gospodarczą i ma tego rodzaju dylematy? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedź brzmi "TAK", to zapoznaj się bliżej z programem "Polska Bezgotówkowa", który z powodzeniem funkcjonuje w naszym kraju już od stycznia 2018 roku.
Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego "Polska Bezgotówkowa" to wspólna inicjatywa uczestników rynku płatniczego (wydawców kart, agentów rozliczeniowych, organizacji płatniczych Visa i Mastercard) przy udziale Związku Banków Polskich i wsparciu Ministerstwa Rozwoju. Ma ona na celu przyspieszenie procesu upowszechniania płatności bezgotówkowych w punktach handlowo-usługowych w Polsce. W ramach programu detaliści (mikro i mali przedsiębiorcy) mogą liczyć na otrzymanie darmowego terminala płatniczego oraz pokrycie kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez wskazany okres. Przystąpić do niego można za pośrednictwem chociażby firmy Polskie ePłatności (PeP), która dla osób rozpoczynających przygodę z usługami akceptacji kart przygotowała dosyć kuszącą propozycję.
Każdy przedsiębiorca, który przez ostatni rok nie przyjmował płatności bezgotówkowych, po zawarciu umowy z PeP nie płaci za użytkowanie terminala przez 12 miesięcy w ramach dzierżawy urządzenia na warunkach 5+7 gratis (bezpłatne 5 miesięcy w ramach Programu "Polska Bezgotówkowa" i dodatkowe 7 miesięcy bez opłat za najem od PeP). Przez 5 miesięcy jest też zwolniony z płacenia prowizji od transakcji bezgotówkowych.
Alternatywą jest oferta, w której przedsiębiorca nie ponosi kosztów prowizji od transakcji przez 12 miesięcy (do 100 tys. zł obrotu na terminalu bez prowizji, w tym 42 tys. zł obrotu w ramach programu "Polska Bezgotówkowa" i dodatkowo 58 tys. zł obrotu od PeP). Dodatkowo nie uiszcza opłaty za terminal od PeP przez 5 miesięcy. Każda opcja to też całodobowa opieka biznesowa i wsparcie serwisowe na terenie całego kraju. Do wyboru w PeP przedsiębiorcy mają terminale płatnicze: stacjonarne z możliwością integracji z wieloma systemami i obsługą wszystkich metod płatności (polecane dla punktów kasowych w aptekach, sklepach spożywczych, na stacjach paliwowych i w punktach usługowych) oraz mobilne z poręczną konstrukcją i wydajnymi bateriami (rekomendowane w gastronomii i usługach transportowych). Więcej informacji o wejściu na rynek akceptacji płatności bezgotówkowych dzięki uprzejmości Polskich ePłatności można znaleźć na stronie PeP. Na podanej stronie internetowej dostępny jest również formularz kontaktowy skierowany do osób prowadzących działalność gospodarczą, które chciałyby przystąpić do Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego "Polska Bezgotówkowa".