Duże zmiany w Pepco. Chcą więcej mężczyzn i będą sprzedawać... jedzenie
- Zmiany w Pepco – sieć ma nowe logo i identyfikację wizualną
- Sieć chce też sprzedawać więcej produktów dla mężczyzn
- W niektórych sklepach do oferty trafi też żywność
- Pepco chce w Europie otwierać dziennie jeden nowy sklep
Sieć sklepów Pepco w Polsce ogłosiła sporo zmian w swoim działaniu. Placówki przejdą rearanżację, będą nieco większe, znajdzie się w nich więcej produktów dla mężczyzn a na dodatek ma się w nich pojawić żywność.
Sklepy mają być teraz nieco większe (średnio o 14 metrów kwadratowych), bo zmniejszona zostanie część magazynowa. W efekcie na półkach pojawi się po prostu więcej produktów. Pierwsze placówki przeszły już zmiany.
Nowy format sklepów został wprowadzony na pierwszym etapie testowo w 16. wrocławskich sklepach Pepco, a następnie zmodernizowanych zostało 46 sklepów na terenie Warszawy. Co ciekawe, sieć chce dodać do oferty sporo nowych produktów.
- Na wiosnę planujemy wprowadzić do sprzedaży sprzęt AGD, m.in. tostery i czajniki. Ponadto rozszerzamy swoje portfolio o dodatkowe produkty. 85 proc. naszych dotychczasowych klientów to kobiety. Widzimy jednak, że to się zmienia, dlatego chcemy powiększyć męski asortyment, odpowiada portalowi Dlahandlu.pl Agnieszka Jaworska – Pepco Commercial Director.
Co ciekawe, wedle zapewnień sieci w 30 sklepach Pepco w Warszawie pojawią się produkty spożywcze, konfekcjonowane. Będą one znajdowały się przy kasach.
Sieć ma ponad 2 900 placówek w 17 krajach europejskich: od Estonii po Włochy i od Hiszpanii po Bułgarię, w tym blisko 1 200 sklepów w Polsce. Każdego miesiąca klienci odwiedzający sklepy Pepco dokonują 28 mln transakcji. Obecnie sieć zatrudnia 25 tysięcy pracowników, w tym ponad 900 w poznańskiej centrali.
Szykują się na ekspansję
Przy okazji zmian sieć ujawniła garść danych o sobie.
- Przed nami niezwykle intensywny czas rozwoju. W tym roku finansowym to będzie około 500 nowych sklepów Pepco w Europie, czyli średnio ponad jedno nowe otwarcie dziennie — mówi Aleksandr Cikaidze, Pepco Retail Director.
- Do tego dochodzą przebudowy już istniejących placówek, w ramach naszego programu New Look w Polsce, gdzie mieści się najwięcej naszych sklepów, a także w Czechach, Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech. Do końca 2023 roku planujemy metamorfozy 1800 lokalizacji, a w kolejnych dwóch latach nowy wygląd zyskają już wszystkie nasze sklepy w całej Europie – dodaje Cikaidze.
Sieć pomyślała też o pracownikach. W ramach zmian zostały wprowadzone również nowe koszyki i odzież pracownicza oraz zmodernizowane sklepowe zaplecza. Pokoje socjalne przearanżowano, nowocześnie umeblowano i wyposażono, dzięki czemu pracownicy mogą spędzać przerwy oraz odbywać zebrania w bardziej komfortowych warunkach. Obecna oferta Pepco składa się z około 40 grup asortymentowych i 500 kategorii. Jest ona regularnie odświeżana i ulepszana o 250 nowych produktów każdego tygodnia i 80 nowych kolekcji sezonowych, takich jak stworzona specjalnie dla Pepco kolekcja Cardio Bunny, linie Indygo Loft i Purple Glam czy bogata oferta produktów licencjonowanych, np. Disney, Warner Bros, Universal.