Disney+ wprowadzał klientów w błąd? UOKiK bada sprawę

Paweł Orlikowski
08 listopada 2022, 13:39 • 1 minuta czytania
"Weryfikujemy, czy materiały promocyjne mogły wprowadzać konsumentów w błąd" – informuje UOKiK. Sprawa dotyczy platformy Disney+. Reklamy mogły sugerować niższą cenę niż była w rzeczywistości.
UOKiK prześwietla Disney+. Reklamy wprowadzały w błąd? Fot. Marques Kaspbrak/unsplash.com
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Disney+ ma problemy. UOKiK sprawdza, czy reklamy prezentowane przez platformę wprowadzały klientów w błąd. Mowa o układzie graficznym i zastosowanej czcionce, które miały sugerować, że opłata jest niższa niż realnie wymagana przez usługodawcę.

Paltforma udostępniająca filmy i seriale Disney+ działa w Polsce od połowy czerwca 2022 roku. Mimo krótkiej obecności na polskim rynku platforma już jest numerem 2 wśród liderów tego typu rozwiązań. Ustępuje tylko Netfliksowi.

Reklama wprowadzała w błąd?

"Ustalamy, czy sposób przedstawienia informacji, w tym układ graficzny oraz wielkość czcionki, mogły sugerować inną wysokość opłat niż była w rzeczywistości" – podaje UOKiK w komunikacie dotyczącym Disney+.

Jak dodaje Urząd, trwa postępowanie wyjaśniające, które ma ustalić, czy materiały promocyjne mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

"Widziałeś reklamę usługi Disney+? My też zwróciliśmy na nią uwagę. Układ graficzny oraz wielkość czcionki mogły sugerować inną wysokość opłat niż była w rzeczywistości. Weryfikujemy, czy materiały promocyjne mogły wprowadzać konsumentów w błąd" – czytamy na Twitterze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Druga platforma streamingowa w Polsce

Jak podają Wirtualnemedia.pl, które zleciły badanie Mediapanel, w październiku 2022 roku Netflix, jako serwis www i aplikacja mobilna, miał 12,81 mln polskich internautów, co dało platformie 42,95 proc. zasięgu. Użytkownicy średnio w miesiącu spędzili tam 5 godzin, 55 minut i 51 sekund.

Na drugim miejscu jest badany przez UOKiK Disney+. Platforma miała odnotowała 4,47 mln odwiedzających, osiągając 14,97 proc. zasięgu. Użytkownicy średnio spędzili tam 2 godziny, 28 minut i 5 sekund.

Na podium znalazło się jeszcze HBO Max.Miało 4,2 mln użytkowników, 14,08 proc. zasięgu oraz 1 godzinę, 51 minut i 42 sekundy spędzonych średnio przez internautę.

"W rankingu jest jeszcze jedna globalna platforma - Prime Video należący do Amazona, który przyciągnął 2,87 mln polskich internautów (co dało 9,64 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 23 minuty i 9 sekund" – czytamy.

Wśród platform nadawców i operatorów telewizyjnych obecnych głównie w Polsce na czele jest Player, którego odwiedziło 3,84 mln internautów (12,89 proc. zasięgu). Dalej jest TVP VOD, który przyciągnął 3 mln użytkowników (10,06 proc. zasięgu)

Następnie Canal+ online. Ta platforma zanotowała 2,57 mln użytkowników i 8,6 proc. zasięgu. Dalej jest Polsat Box Go - 2,52 mln odwiedzających, 8,45 proc. zasięgu oraz WP Pilot – 2,13 mln internautów i 7,16 proc. zasięgu. Na końcu stawki znalazło się CDA Premium, miało 2,09 mln użytkowników oraz 7,01 proc. zasięgu.

Czytaj także: https://innpoland.pl/186622,musk-traci-przychody-z-twittera-aktywisci-wplyneli-na-reklamodawcow