Tego nie da się odzobaczyć. Sztuczna inteligencja nakręciła reklamę pizzy
- Zniekształcone twarze, nienaturalna mimika i dużo roztopionego sera
- Tak wygląda reklama fikcyjnej pizzy, wygenerowana przez sztuczną inteligencję
- Internauci porównują ją do koszmaru, ale podkreślają, że AI czyni niesamowite postępy
Reklama została opublikowana w serwisie Reddit przez użytkownika PizzaLater. Nawet najgorsza istniejąca reklama jest arcydziełem w porównaniu do tego, co wygenerowała sztuczna inteligencja poproszona o stworzenie klipu reklamowego pizzy "Pepperoni Hug Spot".
Wszystko w filmie, od lektora po wideo i obrazy, zostało stworzone przy użyciu sztucznej inteligencji. Skrypt został wygenerowany przez ChatGPT, obrazy pochodzą z MidJourney, wideo powstało dzięki uprzejmości Runway Gen2, a podkład głosowy pochodzi z Eleven Labs.
W sumie hasło reklamowe "Jak domowa, ale z większą ilością sera" nie jest może mądre, ale wpada w ucho. Reszta jest jednak trudnym do zapomnienia koszmarem. Przerażająca reklama przedstawia kobietę jedzącą talerz, wykrzywione usta i żałosne dialogi. Ale i tak wszyscy zapamiętują dymiącą rękę...
Sztuczna inteligencja dała radę?
Narracja reklamy prowadzona jest uroczym barytonem, ale słowa nie pasują. Wiadomo, że GPT-4 może być używany do generowania języka naturalnego, ale twórca tej reklamy prawdopodobnie polecił chatbotowi stworzenie satyrycznego scenariusza.
"Puk, puk. Kto tam? Magia pizzy" i "Twój brzuch mówi "dziękuję". Twoje usta mówią "mmmm"" – takimi perełkami z pogranicza tandetnej reklamy i kabaretu raczy nas klip.
Mimo wszystko jest to pewnego rodzaju przełom. Użytkownik Reddit potrzebował zaledwie trzech godzin i nieco własnych umiejętności, by stworzyć krótką reklamę pizzy w całości wygenerowaną przez sztuczną inteligencję. Pozwolił jej opracować koncepcję, obrazy, muzykę, dialogi, wymyślić markę pizzy i ostateczny slogan. Wynik jest kiepski, ale pokazuje, jak szybko sztuczne mózgi potrafią się uczyć i tworzyć.
Nowa reklama stała się już hitem internetu. Nawet Pizza Hut włączyła się w dyskusję i żartobliwie zauważyła, że reklama przyprawia ich o gęsią skórkę. Użytkownicy żartują z ujęcia z dymiącym ramieniem. Widać wyraźnie, że sztuczna inteligencja nie ma pojęcia o ludzkiej anatomii w ruchu.
Obecnie wiele osób zleca AI tworzenie grafik i obrazów. Sztuczna inteligencja radzi sobie coraz lepiej, ale jej piętą achillesową są ludzkie palce i liczba rąk. Robi jednak postępy. Jednak – jak widać – do tworzenia klipów wideo droga jeszcze daleka.
W sieci niesamowitą popularność zdobywa też inny film wygenerowany przez AI. Ktoś poprosił ją, by stworzyła klip wideo z Willem Smithem jedzącym spaghetti. Ostrzegamy: tego też nie da się odzobaczyć.