Allegro rusza w świat. Na początek postanowili podbić Czechy
- Allegro zadebiutowało w Czechach.
- Start allegro.cz rozpoczyna nowy etap ekspansji platformy i jej partnerów w regionie.
- Od teraz przedsiębiorcy wystawiający produkty na Allegro, mogą bez problemu oferować je w Czechach.
Allegro.cz to w pełni dopasowana do czeskiego rynku odsłona najpopularniejszej polskiej platformy zakupowej. Już od pierwszego dnia, kupujący z Czech mają dostęp do blisko 100 milionów ofert, w tym produktów od tysięcy sprzedających z Polski.
Firma chwali się, że wprowadziła szereg rozwiązań ułatwiających polskim sprzedającym międzynarodową działalność. Od oferty "Wysyłam z Allegro" i "Smarta!" obowiązującego w dostawach do Czech, po "One Fulfillment by Allegro", który obsłuży zamówienia od czeskich kupujących.
Jak pokazują dane firmy, blisko trzy czwarte sprzedających na allegro.pl jest zainteresowana eksportem do Czech właśnie z Allegro.
Jak twierdzi Allegro, start nowej platformy to istotna zmiana także dla polskich sprzedających, którzy mogą rozszerzyć sprzedaż na nowy rynek, korzystając z dobrze znanych sobie narzędzi i mając pełną kontrolę nad lokalną ofertą – asortymentem, cenami i metodami dostaw.
Jedna platforma, międzynarodowa sprzedaż
Nowa platforma działa w oparciu o zasadę "wystaw raz, sprzedawaj wszędzie". Oznacza to, że sprzedający zarejestrowany na allegro.pl nie musi rejestrować się w nowej domenie – wszystko zrobi z dobrze znanego sobie panelu do zarządzania sprzedażą.
Co więcej, Allegro pomoże w tłumaczeniu ofert, przeliczeniu cen oraz budowaniu popytu na lokalnym rynku. Firma zapewnia również gotową ofertę logistyczną w ramach "Wysyłam z Allegro" dając możliwość dostaw realizowanych przez DHL, DPD oraz Packetę. Allegro dodaje, że udostępnia także wskazówki co do sprzedaży w Czechach, wskazując między innymi różnice w preferencjach konsumentów.
– Czechy to bardzo perspektywiczny rynek nie tylko dla nas jako marketplace’u, ale także dla naszych partnerów. To dla nich szansa, by dotrzeć do nowej grupy kupujących i rozwijać swój biznes na zupełnie nową skalę. Jestem dumny, że jako Allegro dostarczamy przedsiębiorcom rozwiązania umożliwiające wyjście ze swoją ofertą za granicę – mówi Alvise Favara, Chief Commercial Officer w Allegro.
Wprowadzenie usługi "One Fulfillment by Allegro" dla międzynarodowych zamówień jest według firmy istotną odpowiedzią na pytania polskich sprzedających związane z wyjściem ze swoją ofertą na nowy rynek. Wśród barier najczęściej wymieniane są bowiem zarządzanie zwrotami (42 proc. sprzedawców), obsługa międzynarodowych reklamacji (39 proc.) czy bariera językowa w obsłudze klienta (22 proc.). Allegro twierdzi, że ich oferta logistyczna odpowiada na te wyzwania.
Ciekawą zmianą jest także wprowadzenie programu "Allegro Smart!" dla dostaw z Polski do Czech i międzynarodowych zwrotów, co zwiększa konkurencyjność polskich przedsiębiorców za południową granicą.
– Będziemy stale rozwijać naszą ofertę wspierającą sprzedaż w Czechach, jak i samą platformę na tym rynku. Zlokalizowana na Czechy domena Allegro to bardzo ważny element naszej ekspansji – pokazuje bowiem, że wierzymy, że model marketplace wypracowany na przestrzeni lat przez Allegro będzie konkurencyjny również na arenie międzynarodowej – dodaje Alvise Favara.
Uruchomienie Allegro w Czechach to kolejny (po przejęciu Grupy MALL i WE|DO) krok w międzynarodowej ekspansji Allegro. Jak przwidują eksperci firmy, lokalna baza klientów spółek należących do firmy w tej części Europy daje Allegro i jej partnerom nawet kilkuletnią przewagę w budowaniu pozycji na nowym rynku.