Znamy top 5 serwisów streamingowych w Polsce. Widzowie narzekają, a oni dalej dominują
Serwisy branżowe dzielą się swoją analizą na 4 kwartał 2023 roku. Wśród zaprezentowanych danych rysuje się obraz, że marudzenie widzów na pewne zagrywki niewiele daje - Netflix trzyma się na pierwszym miejscu. Pozostałe serwisy są za ogromną przepaścią.
Dominacja Netfliksa
Swoją analizą podzielił się z INNPoland portal JustWatch, międzynarodowy przewodnik po serwisach streamingowych. Jak widzimy, na rynku dominuje Netflix, mając razem więcej udziałów niż miejsce drugie i trzecie razem wzięte.
Jak to wygląda we wspólnym zestawieniu za ostatni kwartał ubiegłego roku? Oto top 5 serwisów streamingowych w Polsce:
Poniżej tej listy plasuje się Player z 7 proc. udziałów oraz Viaplay z 6 proc. udziałów. Ten ostatni w ciągu ubiegłego roku stracił 2 proc. udziałów rynkowych. Zyskał je za to Disney+, również o 2 proc.
Możemy spodziewać się, że idąc po śladach Netfliksa, Disney może w dalszym ciągu poprawić swoje wyniki. Jak informowaliśmy na INNPoland, to kolejny serwis planujący wprowadzić ograniczenie we współdzieleniu kont.
Disney+ ograniczy współdzielenie kont
Na swoim wystąpieniu 7 lutego Bog Iger ujawnił konkretne plany finansowe dla Disneya. Spodziewano się, że usługi streamingowe przyniosą straty w wysokości 400 mln dolarów, a zostały ograniczone do 138 mln dolarów, mimo spadku subskrybentów globalnie w 4 kwartale 2023 roku (blisko 1,3 mln).
Platforma ma plan, aby poprawić wynik o 5,5 mln nowych subskrybentów, a koniem zaprzęgowym do tego celu być może właśnie ograniczenie współdzielenia kont.
Wielce prawdopodobne, że cały mechanizm będzie dokładnie przypominał ten z Netfliksa. I choć wielu użytkownikom się to nie podoba, sam Netflix chwalił się skutecznością tego rozwiązania.
Konta nie będą mogły być współdzielone między różnymi urządzeniami domowymi, a jeśli użytkownik nie przejdzie weryfikacji, utraci dostęp do konta. Dodatkowi użytkownicy będą mogli być dodawani za opłatą.
Początkowo ta zmiana na Disney+ wchodzi w życie tylko na serwisie Hulu i dotyczy jego klientów od 14 marca. Pełna zmiana ma wejść w życie latem 2024 roku, którą przedstawiciele Disneya określili jako "nowe możliwości, aby dzielić się kontem za pomocą swojej subskrypcji".