Chwilę przed spotkaniem z klientem
Chwilę przed spotkaniem z klientem fot. MB
Reklama.
Uwielbiam swoją robotę. Lubię spotykać się codziennie ze swoim dwudziestoosobowym zespołem i tworzyć wspólnie strategie sprzedaży w Internecie. Nie da się jednak ukryć, że to spora odpowiedzialność. Dzisiaj obsługujemy już ponad 200 firm w całym kraju.
"Sprzedaż cukru wzrosła o 300%". Pozycjonowanie w Internecie
Mam na imię Marcin i na co dzień jestem właścicielem agencji SEO Gogler. Od niedawna prowadzę bloga na natemat.pl i innpoland.pl. W swoich wpisach będę testował dużo elektroniki, gier, opowiadał o efektywnym budowaniu budżetów marketingowych. Co jakiś czas pomarudzę Wam też o swoich próbach uprawiania nowej dyscypliny sportowej lub testów sprzętu.
logo
fot. zdjęcie Liebher znalezione w Google Grafika

Na co dzień zajmuję się efektywnościowymi formami marketingu m.in. pozycjonowaniem stron internetowych* w wyszukiwarce Google. Wszyscy oczekują ode mnie przede wszystkim efektów sprzedażowych. Kiedyś producent cukru – którego pozycjonowaliśmy w Google – zadzwonił do mnie mocno przejęty i wykrzykuje: Wie Pan, co Pan zrobił?! Mimo optymistycznego podejścia do życia, poczułem lekkie zaniepokojenie. Sprzedaż cukru wzrosła o 300%!!! Takie historie zdarzają się częściej.
Dzisiaj jeden z dystrybutorów Liebherr (znany producent maszyn budowlanych) zadzwonił do mnie z podziękowaniami. Zatrudnia nowych ludzi, bo nie wyrabiają się z robotą. Nie tylko sprzedają maszyny. Przede wszystkim zarabiają na usługach budowlanych. Ludzie poszukują takiej oferty w wyszukiwarce. Na co dzień pomagam różnej wielkości przedsiębiorstwom osiągać czołowe pozycje w Google. Ich klienci wpisują do wyszukiwarki jakieś słowo i po chwili mają dostęp do oferty. Ich, a nie konkurencji. Biorąc pod uwagę, że 70% Polaków szuka strony poprzez Google, a 50% szuka w ten sposób produktu, łatwo wyobrazić sobie jak wielkie szanse stoją przed niewielkimi firmami, które chcą zaistnieć na rynku. Wyszukiwarka Google i praca takich ludzi jak ja, potrafią w ciągu kilku miesięcy zupełnie odmienić ich życie. Ta myśl bardzo mobilizuje mnie do pracy. Wiem też, że im lepiej powodzi się moim klientom, tym lepiej powodzi się mnie, mojemu zespołowi, mojej rodzinie.
Zastanów się czy warto mieć NIP?
Wielu ludzi chce rozwijać firmę. Otwarcie ostrzegam początkujących: biznes to codziennie wielkie wyzwanie. Wymaga od nas zaangażowania, kreatywności i umiejętności budowania relacji. W tym wszystkim nie można zgubić dobrej energii, która "przydaje się" poza pracą :) Za marzeniami wielu początkujących przedsiębiorców kryje się wyobrażenie jakiegoś rodzaju wielkości… biura, zysków, służbowego samochodu. Te „wielkości” są oczywiście wielką przyjemnością. Przyjemności biorą się jednak przede wszystkim z ciężkiej roboty i ponoszenia odpowiedzialności. Przedsiębiorczy może i powinien być każdy, ale firma nie jest dla każdego. Szczęście można odnaleźć w różnych zawodach. Jeśli jednak zdecydujecie się posiadać własny NIP - a mam nadzieję, że tak - koniecznie zaopatrzcie się w wytrwałość i znajdźcie sobie dobre wzorce. Na koniec zostawiam Was z najnowszymi postami tych, którzy odnaleźli spełnienie, pracując w biznesie – Rafał Brzoska InPost, Michał Sadowski Brand24, Elon Musk PayPal/SpaceX/Tesla Motors .
logo
screen z www.facebook.com/rafal.brzoska
logo
screen www.facebook.com/michalsadowski
logo
screen z twitter.com/elonmusk

--------
* Pozycjonowanie to złożony proces osiągania wysokiej pozycji strony www w wyszukiwarce Google na wybrane słowa kluczowe. Od analizowania słów kluczowych zaczyna się nasza praca. Musimy zbadać jakie słowo potencjalni klienci moich klientów, wpisują do Google, aby znaleźć konkretne produkty lub usługi. Przy pomocy analitycznych narzędzi Google, dość szybko jesteśmy w stanie określić, które słowa są „sprzedażowe” i warto się na nich skupić. Później jest optymalizacja strony internetowej, tworzenie wersji responsywnych, pisanie setek tysięcy treści SEO i – ujmując najprościej - kampania reklamowa w Internecie.