Każdy, kto prowadzi fanpage na Facebooku, zadaje sobie te pytania. Jak sprawić, aby publikowane treści były atrakcyjne dla obserwujących fanów? Jak sformułować komunikat, aby wygenerował on jak najwięcej reakcji, komentarzy i udostępnień?
Te pytania zadawał sobie także nasz Klient, który chciał zwiększyć zaangażowanie na swoim fanpage. Chodzi o fanpage księgarni Matras. Wcześniej był on wykorzystywany głównie do tego, aby informować konsumentów o nowych tytułach książek i terminach spotkań autorskich. Jak łatwo się domyślić – nie generował on wtedy oszałamiającego zaangażowania.
Zadanie
Otrzymaliśmy zadanie stworzenia serii wpisów, które wprowadzą powiew świeżości do komunikacji i zaangażują uśpionych do tej pory fanów.
Musieliśmy ten fanpage turbodoładować. O co chodzi z tym turbodoładowaniem i dlaczego to tak nazywam? Ponieważ nasze wpisy miały być dla fanpage marki tym, co napęd turbo dla samochodu. Miały wywindować go w górę zarówno w kontekście zaangażowania, jak i zasięgu wpisów.
Grupa docelowa
Osoby obserwujące fanpage księgarni to bardzo specyficzna grupa docelowa. To ludzie, którzy kochają czytać książki, są także dobrze zorientowani w popkulturowych trendach.
To inteligentni ludzie, którzy bez problemu wyłapują wszelkie tropy, smaczki i konteksty.
Realizacja
Postawiliśmy na content nawiązujący do aktualnych wydarzeń ze świata kultury, wykorzystaliśmy także popularność krążących po sieci memów. Postanowiliśmy je twórczo przerobić i dopasować do tematyki fanpage księgarni.
Oto kilka przykładowych wpisów stworzonych przez nas i opublikowanych na fanpage księgarni:
1. Wpis opublikowany w okresie, w którym wszyscy na Facebooku pisali o Czarnym Proteście:
2. Wpis nawiązujący do popularnych w tamtym okresie „memów z Jankiem”:
Wyniki
Podczas współpracy z firmą Matras opublikowaliśmy na fanpage księgarni 27 wpisów. Wygenerowały one ok. 40 000 interakcji (lubię to, komentarze i udostępnienia). Średnio każdy wpis generował ok. 1 500 interakcji.