Na ramionach gigantów
Doświadczenia i relacje wypracowane podczas badania okazały się wystarczające, by zbudować pierwszą ofertę i przyciągnąć klientów. Dodatkowym wsparciem okazały się kontakty międzynarodowe, które udało nam się nawiązać podczas projektu. Mieliśmy wówczas zwyczaj pisania maili do autorów wszystkich książek o innowacjach, które pochłanialiśmy przygotowując się do pracy z firmami. Większość z nich reagowała bardzo pozytywnie, z chęcią odpowiadając na nasze dodatkowe pytania i biorąc udział w ankiecie na temat trendów w zarządzaniu innowacjami. Jedna z takich osób poprosiła nas o przedstawienie wniosków z naszych badań na konferencji w Nowym Jorku, gdzie mogliśmy poznać osobiście wiele osób, z którymi później współpracowaliśmy biznesowo. Zauważyłem wtedy, że w każdej praktycznie dziedzinie międzynarodowe grono pasjonatów danego tematu bardzo szybko znajduje wspólny język, a wejście do takiej społeczności zawsze się opłaca. Dzięki bezpośrednim kontaktom z inspirującymi nas autorami takich książek jak
Strategia Błękitnego Oceanu (Chan Kim i Renee Mauborgne),
Tworzenie modeli biznesowych (Alex Osterwalder),
Czego chcą klienci (Tony Ulwick) czy
Lean Enterprise (Trevor Owens) rozwijaliśmy naszą ofertę i zdobywaliśmy klientów nie tylko w Polsce, ale i poza nią. Wiedza nie zna granic, a doceniający ją klienci nie zwracają uwagi na kraj pochodzenia. Pewnie dlatego któregoś dnia zadzwonili do nas z prośbą o pomoc menedżerowie z centrali 3M w Minneapolis, później polecając nas m.in. do kolegów z Yum Corporation (m.in. właściciela marki Pizza Hut czy KFC) w Los Angeles.