Grupa naTemat

Smyk sprzedany za ponad miliard złotych. Empik Media & Fashion walczy z długami

Nazwa "Smyk" po raz pierwszy pojawiła się w 1977 roku.
Nazwa "Smyk" po raz pierwszy pojawiła się w 1977 roku. Fot. Michał Łepecki / Agencja Gazeta
Empik Media & Fashion podpisała przedwstępną umowę sprzedaży spółek Grupy Smyk. Wartość? 1,06 miliarda złotych. Smyk miałby trafić do firmy Coortland Investments Sp. z o.o. z grupy kapitałowej Bridgepoint, dużego, międzynarodowego prywatnego funduszu inwestycyjnego.

– Łączna, uzgodniona wartość transakcji to 1.060.000.000,00 złotych, na którą składa się cena nabycia w wysokości 634.800.000,00 złotych („Cena Nabycia”) oraz zobowiązanie do doprowadzenia do dokonania przez Grupę Smyk spłaty finansowania wewnątrzgrupowego Spółki, spłaty zadłużenia finansowego Grupy Smyk wobec podmiotów zewnętrznych oraz zabezpieczenia lub re-gwarancji akredytyw wystawionych na zlecenie Grupy Smyk – czytamy w komunikacie Empik Media & Fashion.


Pierwszy sklep powstał w 1952 roku w Warszawie wtedy jeszcze jako Centralny Dom Towarowy. Nazwa „Smyk” pojawiła się tam dopiero w 1977 roku. Od 2000 roku trwało budowa sieci sklepów na terenie całej Polski (obecnie jest ich około 80). Ostatnie dziesięć lat to również ekspansja zagraniczna. Smyk trafił do Niemiec, Rosji, Ukrainy, a także Rumunii. Łącznie na świecie ma być nawet 125 sklepów pod szyldem Smyka.

Wstępne wyliczenia mówią o tym, że przychody za 2015 rok mogą wynieść nawet 1,4 miliarda złotych. Empik Media & Fashion pozbywa się w ten sposób jednej z najbardziej dochodowych spółek ze swojego portfolio. Ostateczny termin transakcji ustalono na 31 maja 2016 roku. O tym, że Empik Media & Fashion z powodu swoich długów przymierza się do sprzedaży Smyka pisaliśmy już w połowie 2015 roku.

Bridgepoint zamierza dalej wspierać rozwój marki na rynkach międzynarodowych. "We współpracy z Bridgepoint, Smyk ma szansę stać się biznesem o jeszcze większej skali, bardziej efektywnym i z jeszcze większą obecnością na rynkach międzynarodowych" - powiedział Khai Tan, partner odpowiedzialny za działalność inwestycyjną Bridgepoint w regionie Europy Środkowo-Wschodniej cytowany przez „Wyborcza.biz”.

Źródło: „Wyborcza.biz", komunikat Empik Media & Fashion

POLUB NAS NA FACEBOOKU

ZOBACZ TAKŻE:
WIĘCEJ NA TEMAT:
BiznesFirmy
Skomentuj