NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

BLOGI

  • Strategia Firmy Rodzinnej: czy tzw. „dobre praktyki” są opłacalne?

    Oparcie strategii na trwalej rentowności to jedyny sposób na wygenerowanie rzeczywistej wartości ekonomicznej. Przedsiębiorstwa, które stawiają sobie za cel osiągnięcie wysokiego poziomu sprzedaży albo zdobycie jak największego udziału w rynku, zakładając jednocześnie, że zyski pojawią się w sposób naturalny, tworzą marne strategie.

  • Sukcesor w firmie – tylko na jakim stanowisku?

    Kiedy założyciel firmy rodzinnej rozpoczyna swoją działalność, nie zawsze myśli o tym, kiedy i w jaki sposób wprowadzi do niej swojego następcę. Przychodzi jednak taki moment, że pomoc staje się potrzebna i trzeba wprowadzić nową osobę do przedsiębiorstwa. Tylko… na jakie stanowisko? Bo przecież nie można zupełnego nowicjusza skierować od razu do zarządu, a osoba z doświadczeniem w innych przedsiębiorstwa nie będzie dobrze się czuła na niższych szczeblach… Jaką decyzję podjąć, żeby „było dobrze” i żeby firma rodzinna szczęśliwie się rozwijała?

  • Chcesz samodzielnie i świadomie zbudować swoją markę osobistą? Dołącz do Akademii.

    W dzisiejszym świecie personal branding nie jest już tylko modą, jest wręcz koniecznością, aby zaistnieć na bardzo konkurencyjnym i wymagającym rynku. Jest narzędziem do zbudowania swojej wiarygodności, rozpoznawalności, niepowtarzalności.

  • Partnerstwo na piątkę

    W życiu Twojego przedsiębiorstwa nadszedł moment, w którym konieczna jest optymalizacja kosztów i usprawnienie funkcjonowania biznesu. Rozważywszy wszelkie „za” i „przeciw” decydujesz się na outsourcing. Co dalej? Jak uniknąć przekazania procesów w ręce niekompetentnych osób? Czym należy się kierować przy wyborze outsourcera? Oto właśnie pięć sposobów na to, by partnerstwo biznesowe było na piątkę!

  • Dlaczego obecność na LinkedIn to Twoje biznesowe "must have"?

    LinkedIn to „Facebook dla biznesu”, działa jak CV i jest świetnym kanałem do komunikacji marki. Tak jak Facebook z założenia służy rozrywce, tak LinkedIn przydatny jest do celów biznesowych.

  • Kiedy zgromadzenie wspólników może się odbyć poza siedzibą spółki?

    Czerwiec to miesiąc, w którym odbywa się największa - w całym roku - ilość zgromadzeń wspólników. Powodem tego jest dyspozycja art. 231 § 1 Kodeksu spółek handlowych, która nakłada obowiązek zwołania zwyczajnego zgromadzenia wspólników w ciągu sześciu miesięcy od zakończenia roku obrotowego. Praktyka pokazuje, że zazwyczaj rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym, termin do zwołania zwyczajnego zgromadzenia wspólników upływa więc w ostatnim dniu czerwca.

  • Czy przedsiębiorcy rozbili bank pod szyldem „Szybka ścieżka”?

    Na początku maja Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) ogłosiło długo wyczekiwaną listę beneficjentów grudniowego etapu, zeszłorocznej edycji tzw. Szybkiej Ścieżki, konkursu w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Warto o tym wspomnieć ze względu na liczby. Poniżej małe podsumowanie i kilka spostrzeżeń.