NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

BLOGI

  • Przedsiębiorczość oczami sukcesora firmy rodzinnej

    Firmy rodzinne w Polsce są w trakcie najważniejszego dotychczasowego wyzwania w swoim istnieniu - pierwszej wielka fali sukcesji. Biznesmeni, którzy założyli swoje firmy w momencie uwolnienia gospodarczego i upadku systemu gospodarki centralnie zarządzanej, którzy zainicjowali, rozwinęli i co najważniejsze przetrwali w trudnych czasach początku kapitalizmu, coraz częściej obchodzą 25-lecie swoich firm. Wiele zmieniło się zarówno w Polsce jak i w życiu samych przedsiębiorców w okresie 1989-2016.

  • Przedsiębiorczość stylu życia

    Przedsiębiorczość stylu życia, znana na świecie jako life style entrepreneurship, jest tym, czego poszukuje większość kobiet w Polsce.

  • Wyzwania strategiczne firm rodzinnych z 25-letnim stażem

    Funkcjonowanie firm rodzinnych w warunkach nieustannie zmieniających się czynników otoczenia wymaga od właścicieli ukierunkowania działań na wybranym celu, którego realizacja pozwoli określić tożsamość firmy. Cel ten powinien być zawarty w strategii firmy. Jednak ile firm rodzinnych ma strategię rozwoju? Jeżeli firma rodzinna posiada strategię rozwoju, napotyka zazwyczaj na duże problemy podczas etapu wdrożenia i usprawniania procesów, reguł i procedur postępowania.

  • Jak fiński start-up otworzył nam oczy

    Niewielkie firmy mają wielką siłę przebicia. Przekonaliśmy się o tym, pracując nad zaawansowanymi technologicznie projektami służącymi osobom niewidomym.

  • Relacje społeczne i zaufanie, czyli klient w centrum uwagi firm rodzinnych

    Budowanie więzi z klientem oraz tworzenie sieci wzajemnego zaufania ma silny związek z poczuciem odpowiedzialności właścicieli biznesów rodzinnych i firmowaniem firmy nazwiskiem rodowym. Jakie czynniki uznawane są przez klientów za kluczowe dla jakości obsługi klienta? Jak kształtuje się profil obsługi klienta w firmach rodzinnych? To pytania, na które należy odpowiedzieć w pierwszej kolejności chcąc opracować profil czynników wpływających na jakość obsługi klienta.

  • Gen odpowiedzialności przekazywany wraz z genem przedsiębiorczości? Firma Rodzinna Roku 2016

    Wyważenie pojęć biznesu i odpowiedzialności społecznej stwarza szanse na zdrowe, wielopokoleniowe przedsiębiorstwo, w którym kolejne pokolenia przejmują odpowiedzialność za swoje firmy, ale też lokalną społeczność pokoleń. – mówiła dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, podczas Gali Rozdania Nagród Firma Rodzinna Roku 2016.

  • Współpracy czy współdzielenia - jaka naprawdę jest ta nowa ekonomia?

    Obecnie w modelu ekonomii współpracy (z ang. collaborative economy) działa już ponad 9000 firm na całym świecie. Według globalnych estymacji PwC firmy te osiągną ponad 22-krotny wzrost przychodów z 15 miliardów USD w 2014 roku do 335 miliardów USD w roku 2025.