
Jakiś czas temu zrobiło się głośno o nowym projekcie Syreny. Wszystkie portale rozpisywały się o wskrzeszaniu legendy. Jak się okazało są trzy projekty nowych modeli tego kultowego pojazdu. Postanowiłam przyjrzeć się polskiemu rynkowi motoryzacyjnemu. Byłam zaskoczona, bo obecni inżynierowie sięgnęli nie tylko po ten kultowy projekt, lecz także po Poloneza i starą Warszawę. Polacy próbują też swoich sił jeśli chodzi o samochody... sportowe i luksusowe! Czy oznacza to, że niebawem przesiądziemy się do polskich aut?
Syrenka S201
Prawdziwa kultowa Syrena swoja premierę miała w 1955 roku na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Produkowana była w latach 1957 - 1972 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, a od 1972 do 1983 roku przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Z biegiem czasu Syrena stała się „Królową polskich szos", produkowano ją do 1983 roku.
AK Syrena
Aquila Sport
New Warsaw - Wratislavia
Pierwsza Warszawa zjechała z taśmy produkcyjnej w 1951 roku w Fabryce Samochodów na warszawskim Żeraniu. Produkowano ją do 1973 roku. Przez ten czas powstało 254 471 egzemplarzy z czego 72 834 trafiło na eksport. Wzorując się na Warszawie stworzono później samochody dostawcze Żuk i Nysa.
Nowy Polonez
Dawny FSO Polonez produkowany był od 1978 roku do 2002 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie. Był następcą Polskiego Fiata 125p, który był produkowany równolegle aż do 1991 roku.
Arrinera Hussarya
Syrma
napisz do autora: marta.wujek@innpoland.pl
