
Tydzień w hotelu w Karpaczu za darmo obiecywali organizatorzy facebookowej akcji. Wystarczyło tylko udostępnić post, wpisać swoje imię w komentarzu i wysłać dwa smsy po 30 złotych sztuka. Choć akcja z daleka wyglądała na mocno naciąganą, mogło się na nią złapać nawet 80 tys. ludzi.
REKLAMA
Każdego tygodnia media informują o fałszywych promocjach na portalach społecznościowych. Zazwyczaj ich mechanizm jest do bólu przewidywalny. Fałszywe konto na Facebooku, prośba o udostępnianie postu i linki zwycięskich profili, które każdemu użytkownikowi wyświetlają jego własny profil. Na koniec dodajemy jeszcze prośbę o „weryfikację tożsamości”, albo jak w powyższym przypadku, po prostu wpisanie dwóch kodów w celu „odbioru zaproszenia”. Każdy z nich można było uzyskać po wysłaniu sms o treści HP.NAGRODA. Za 30 złotych każdy.
Opublikowany w ostatni weekend post informował o szansie na zdobycie 3 zaproszeń na tygodniowy pobyt w hotelu w Karpaczu. Zaproszenie miało dotyczyć 4 osób, wszystko oczywiście all inclusive, w dowolnym terminie między marcem a czerwcem. Internauci rzucili się na ofertę bez opamiętania – post szybko dobił do granicy niemal 80 tys. udostępnień, miał 56 tys. lików i 87 tys. komentarzy.
Jak zauważa portal Bezprawnik, link udostępniany zwycięzcom (czyli wszystkim biorącym udział w zabawie) odsyłał uczestników do serwisu pobieraj-pliczki.pl. A tam mowy o żadnej nagrodzie nie było. Okazało się bowiem, że organizatorem konkursu jest firma Elite Media z siedzibą w Zielonej Górze. Jeżeli jednak nawet połowa uczestników zdecydowała się na wysłanie wiadomości, pomysłodawca mógł liczyć na ponad 200 tys. łatwego zysku.
źródło: Bezprawnik
Napisz do autora: adam.sienko@innpoland.pl
