Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce najważniejszych rynków dla Coca-Coli. Tak przynajmniej twierdzi Anna Jakubowski, prezes Coca-Cola Poland Services.
Zdaniem Jakubowski, Polska jest dobrym rynkiem nie tylko dla dużych, międzynarodowych przedsiębiorstw, ale również dla młodych firm, których w Polsce powstaje coraz więcej.
– Widać też, że Polacy biorą odpowiedzialność za swoje kariery i chcą się rozwijać – mówi „Rzeczpospolitej”. Prezes Coca-Cola Poland Services zaznacza jednocześnie, że zmiany na lepsze widać przede wszystkim w dużych aglomeracjach, a ważne, by rozwój odbywał się równomiernie i dotyczył wszystkich regionów.
Szefowa słynnej firmy przekonuje też, że Polacy są otwarci na innowacje i kreatywni. Wyjaśniła przy tym, że chociaż Coca-Cola zakończyła niedawno program inwestycyjny w Polsce, to firma wciąż inwestuje w rozwój w naszym kraju. Porównując nas do krajów bałtyckich zaznaczyła, że „w Polsce struktura handlu jest bardzo zróżnicowana. Działają tutaj nie tylko duże sieci, ale też sklepy tradycyjne. Handel detaliczny jest znacznie bardziej rozdrobniony niż w krajach bałtyckich.”
W wywiadzie dla naTemat.pl sprzed kilku miesięcy Jakubowski powiedziała, że „Polska jest znakomicie ulokowana geograficznie. Coraz bardziej wykorzystujemy to w Coca-Coli. Kiedyś korporacyjne centra usług wspólnych lokowało się w Indiach, albo Irlandii. Coraz częściej inwestuje się w Polsce. Coca-Cola z Warszawy obsługuje w IT, HR i księgowości całą Europę, Afrykę i część Azji.” W tej samej rozmowie z Tomaszem Machałą, prezes pochwaliła się także, że w Polsce powstał jednen z najnowszych i najbardziej zautomatyzowanych systemów transportu produktu w Europie.
Jakubowski w rozmowie dla naTemat.pl zaznaczyła również, że dla rozwoju bardzo istotna jest współpraca biznesu z rządem. – Musimy myśleć i działać razem. Budować most między sektorem prywatnym i publicznym.