
Po Jenie i Brunszwiku, Solaris otrzymał 3 zamówienie na budowę tramwaju dla niemieckiego klienta. Przedstawiciele polskiej firmy oraz Transportu Miejskiego w Lipsku podpisali ramową umowę na dostawę aż 41 tramwajów Tramino.
Umowa zakłada, że Solaris wyprodukuje dla Lipska 41 tramwajów w latach 2016-2020. Na początek polska firma otrzyma zamówienie na 5 egzemplarzy. Pozostałe 36 pojazdów będzie mogło być zakupionych w maksymalnie 4 partiach. Każda z nich może składać się z co najmniej 5, a nie więcej niż szesnastu sztuk.
Fakt, że wygraliśmy ten prestiżowy przetarg na dostawę tramwajów do Lipska jest znakiem wielkiego sukcesu naszej firmy. To wydaje się tym większe, że rywalizowaliśmy z globalnymi kolejowymi firmami technologicznymi w celu uzyskania tego zamówienia. Co najważniejsze, nie tylko cena była czynnikiem decydującym w przetargu, ale także innowacyjne rozwiązania techniczne, jakie oferujemy w naszym Tramino dla Lipska. Dobre referencje, jakie nasze tramwaje mają na rynku taboru z pewnością także nie pozostały bez znaczenia.
Solaris dostawy tramwajów dla Lipska rozpocznie w 2016 r. Tramino zostanie w pełni dostosowany do potrzeb transportu w mieście, w którym szyny posiadają wyjątkową szerokość 1458 mm.
Jesteśmy przekonani, że zakupione tramwaje będą spełniały najwyższe standardy jakości. Cieszymy się, że dzięki dostawie tych nowoczesnych pojazdów będziemy mogli poprawić komfort podróży po Lipsku.
Jak podkreślał Zbigniew Palenica z zarządu Solarisa, jego firma po raz kolejny potwierdziła swoją jakość. - Wciąż jesteśmy jedyną polską firmą, która jest w stanie spełnić restrykcyjne wymagania dla niemieckiego taboru i skutecznie dostarczać pojazdy na ten rynek. Do tej pory żadnemu innemu polskiemu producentowi się to nie udało - zaznaczał Palenica.
Wygrywając ten przetarg, Solaris po raz kolejny potwierdził swoje wysokie kompetencje techniczne w zakresie taboru kolejowego, jak i jakości swoich produktów. Warto wspomnieć, że wciąż jesteśmy jedyną polską firmą, która jest w stanie spełnić restrykcyjne wymagania dla niemieckiego taboru i skutecznie dostarczać pojazdy na ten rynek. Do tej pory żadnemu innemu polskiemu producentowi się to nie udało.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
