Osoby korzystające z serwisu Amazon.com będą mogły, oprócz towarów i książek, zamówić również usługi specjalistów od domowych napraw. To nowy pomysł Amazona na podbijanie kolejnych rynków.
Nowa usługa Amazon Home Service ma pośredniczyć pomiędzy dostawcami usług, a klientami. Jakość ma być gwarantowana przez Amazona - na takiej samej zasadzie, jak w przypadku produktów sprzedawanych przez tę platformę. Aktualnie pobieranie prowizji za sprzedaż towarów zewnętrznych stanowi 40 proc. przychodów jednego z największych sklepów internetowych na świecie.
Amazon widzi duży potencjał w zapotrzebowaniu na korzystanie z pomocy fachowców. Szacuje się, że rynek usług związanych z domowymi naprawami w USA jest warty około 630 mld dolarów. A aż 85 mln klientów Amazona kupuje towary, które wymagają specjalistycznego montażu lub instalacji.
Nowa usługa Amazona ma być dostępna na całym terenie USA. Od każdej usługi zamówionej przez platformę firma chce pobierać od 5 do 15 proc. prowizji.