Reklama.
Rząd chce pomóc polskim firmom w podbiciu zagranicznych rynków. W tym celu ma powstać m.in. Fundusz Ekspansji Zagranicznej, tworzony w ramach Banku Gospodarstwa Krajowego. Eksperci zwracają uwagę, że przedsiębiorstwa z naszego kraju oprócz braku pieniędzy, mają duże problemy z wypromowaniem własnej marki na świecie.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
Wejście każdej firmy, również polskiej, na odległy rynek jest sprawą dosyć skomplikowaną i kosztowną. Po pierwsze, trzeba dobrze znać dany rynek, a informacja kosztuje. Nie tylko ta ściśle techniczna, lecz także ta dotycząca kultury gospodarczej danego kraju. Po drugie, bardzo ważne jest znalezienie właściwych partnerów. Po trzecie, trzeba mieć dobre produkty, a po czwarte, zainwestować w sieć dystrybucji, agentów czy założenie własnej firmy. Bardzo mało jest polskich firm, które mają już na tyle rozpoznawalne marki, aby plasować swoje produkty na wyższych półkach i to jest ich główne zadanie. Bowiem ci, którzy mają lepsze marki, mają wyższe marże i lepiej zarabiają.