
W masowej turystyce innowacje nie są tak powszechne, bo powiedzmy sobie szczerze, popyt generuje turysta, który nie ma zbyt wysokich wymagań. Wystarczy mu: leżak, basen, drink i plaża. W zasadzie jest mu wszystko jedno nad jakim morzem się znajduje. Natomiast te innowacje, które dotyczą profilowanych rodzajów turystyki są kierowane do bardziej wymagającego klienta. Wobec czego poszukuje się tu rozwiązań, które coraz bardziej odpowiadają ludziom, bowiem ułatwiają i uatrakcyjniają uprawianie turystyki.
Czytaj więcej
Do niedawna innowacje w turystyce wiązały się głównie z wykorzystaniem internetu - rosła sprzedaż wycieczek w biurach turystycznych poprzez kanały online. W międzyczasie pojawił się jednak rynek mobile, a startupy starają się wykroić jak największy kawałek turystycznego tortu z rąk największych przedsiębiorstw.
Jednym z narzędzi, które miałoby pomóc branży turystycznej jest Big Data. Analiza wielkiej ilości danych pochodzących z transakcji, transportu i akomodacji miałaby umożliwić powstanie nowych sposobów rywalizacji w przyciąganiu klientów. Spersonalizowany marketing to jedynie najprostszy przykład.
W potęgowaniu turystycznych wrażeń pomagać chcą również Polacy, jak na przykład zespół odpowiedzialny za aplikację AudioTrip. Według podstawowych założeń, AudioTrip łączy geolokalizację z audioprzewodnikami. Ściągasz aplikację, wybierasz interesującą trasę z danego miasta, zakładasz słuchawki i idziesz na spacer wzdłuż wytyczonej na mapie drogi. Gdy zbliżysz się do jednego z miejsc zaznaczonego na trasie, przewodnik automatycznie zacznie ci o nim opowiadać. AudioTrip to również zdjęcia, filmy i interaktywne mapy. Wszystko działa offline.
Napisz do autora: adam.turek@innpoland.pl