Ostatni z dużych amerykańskich koncernów zrezygnował z poszukiwania łupków w Polsce. Uznał wydobycie za nieopłacalne

Ostatni z dużych amerykańskich koncernów zrezygnował z poszukiwania łupków w Polsce. Uznał wydobycie za nieopłacalne.
Ostatni z dużych amerykańskich koncernów zrezygnował z poszukiwania łupków w Polsce. Uznał wydobycie za nieopłacalne. Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
Dziś koncern paliwowy ConocoPhillips z USA poinformował, że wycofuje się z 3 koncesji na poszukiwanie złóż gazu łupkowego w naszym kraju. Jest to ostatni amerykański gigant, który prowadził nad Wisłą działalność w tym zakresie.

ConocoPhillips działał w Polsce od 2009 r. Za pośrednictwem spółki Lane Energy zainwestował nad Wisłą około 220 mln dolarów w poszukiwania gazu łupkowego. Jednak pomimo wykonania 7 odwiertów, amerykanie nie natrafili na złoża, które w ich ocenie umożliwiają komercjalizację wydobycia. W efekcie postanowili zaprzestać poszukiwań oraz zrezygnować ze swoich 3 koncesji – Lęborka, Karwii i Damnicy.

ConocoPhillips straty z powodu wycofania się z naszego kraju oszacował na kwotę około 30 mln dolarów netto. Z kolei wcześniej z poszukiwań gazu oraz ropy naftowej w polskich łupkach zrezygnowały takie międzynarodowe koncerny, jak ExxonMobil, Marathon Oil i Chevron z USA. A także Talisman Energy z Kanady, Total z Francji oraz ENI z Włoch.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl

Źródło: Wyborcza.biz
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.