Jedna cecha, która sprawia, że szef jest mniej skuteczny w biznesie. To obwinianie innych o porażki.
Jedna cecha, która sprawia, że szef jest mniej skuteczny w biznesie. To obwinianie innych o porażki. Fot. 123rf.com
Reklama.
Według naukowców z Teachers College, Columbia University oraz Centrum Kreatywnego Przywództwa, lepsze rezultaty w biznesie osiągają osoby, które korzystają z tzw. „nauki zwinności”. Jest to sposób myślenia, który pomaga ludziom rozwijać się jako liderzy i skutecznie rozwiązywać problemy, przed którymi staje ich firma.
Polega na dążeniu do zrobienia czegoś lepiej, kwestionowania statusu quo, szybkiego nabywania nowych umiejętności i braniu udziału w projektach, w których prawdopodobieństwo zakończenia ich sukcesem nie zawsze jest wysokie. Badania wykazały, że menedżerowie, którzy nieustannie próbują otrzymać informacje zwrotną od otoczenia, osiągają lepsze wyniki finansowe w firmie, którą zarządzają oraz są wyżej oceniani jako szefowie.
Z kolei jeśli menedżer zajmuje pozycję obronną, która polega na twardym staniu przy własnym zdaniu, kiedy jest ono kwestionowane lub jest poddawany krytyce, skutkuje to uzyskiwaniem gorszych rezultatów w biznesie. Dlatego, że taka postawa utrudnia zdolność szefów do uczenia się nowych rzeczy. W efekcie trudniej jest im osiągnąć sukces, gdyż są gorzej oceniani przez swoich pracowników, a w takiej sytuacji znacznie więcej wysiłku trzeba włożyć w osiąganie celów biznesowych.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl