Oto 3 rzeczy, które pracownicy cenią bardziej niż pieniądze. Warto im to zapewnić.
Oto 3 rzeczy, które pracownicy cenią bardziej niż pieniądze. Warto im to zapewnić. Fot. Cydcor/http://tnij.org/fjku3of/flickr.com CC-BY/http://tnij.org/japeg8g

Powszechnie wydaje się, że ludzie pracują wyłącznie dla pieniędzy. Jednak jak wskazuje prof. Rosabeth Moss Kanter na łamach Harvard Business Review, są one jedynie źródłem krótkotrwałej wydajności. Pracowników znacznie skuteczniej motywuje do działania poczucie, że to co robią, ma sens i znaczenie. Wtedy zdecydowanie chętniej przychodzą do pracy.

REKLAMA
Ekspertka radzi szefom, że jeżeli chcą skutecznie zmotywować zespół, którym zarządzają, to powinni zrobić 3 rzeczy.

1. Zapewnij rozwój

Kanter sugeruje szefom, aby zapewnili swoim pracownikom możliwość rozwoju swoich umiejętności. Ludzie bowiem czują się dumni, kiedy mogą nauczyć się czegoś nowego - tylko trzeba im dać na to szansę. W tym celu niezbędne jest zagwarantowanie swoim podwładnym odpowiednich zasobów. Zdaniem ekspertki jeśli szef udostępni swojej załodze stosowne narzędzia oraz wsparcie, to znacznie skuteczniej będzie ona w stanie sprostać wyzwaniom, przed jakimi staje firma.

2. Zbuduj wspólnotę

Kanter radzi również przedsiębiorcom, aby zbudowali w swojej firmie poczucie wspólnoty pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Nawet jeśli na co dzień funkcjonują oni w różnych działach. Jej zdaniem szef powinien stwarzać swoim podwładnym jak najwięcej okazji do częstych spotkań i kontaktów. Dzięki bliższemu poznaniu się i zbudowaniu dobrej atmosfery, znacznie bardziej komfortowo będą czuli się w firmie.

3. Wyznacz cel

Zdaniem ekspertki Harvard Business Review, pracownicy są bardziej zmotywowani, kiedy ich praca jest częścią większej całości. Jeśli mają poczucie, że ich rola jest niezbędna, to czują się bardziej potrzebni oraz znacznie poważniej traktują swoje obowiązki. Dlatego radzi szefom, aby jasno wskazali cel, do jakiego dąży firma. A następnie podkreślali pozytywny wpływ, jaki w drodze do jego realizacji mają pracownicy.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl