Praca w call center najczęściej kojarzy się z presją ze strony konsumentów i przełożonych oraz niskimi zarobkami. Tymczasem coraz więcej światowych marek pozwala konsultantom pracować w domu, aby czuli się bardziej komfortowo. Z korzyścią zarówno dla nich samych, jak i firmy.
Oto 5 najbardziej znanych przypadków firm, które zapewniają swoim konsultantom komfort pracy zdalnej, w miejscu i stroju, na jaki tylko mają ochotę.
1. Apple
Producent Iphone’ów pozwala pracować zdalnie pracownikom odpowiedzialnym za obsługę klienta. Apple twierdzi, że zatrudnianym przez niego osobom zdecydowanie łatwiej i wygodniej jest tłumaczyć konsumentom zawiłości technologiczne zrozumiałym dla nich językiem w domowym zaciszu.
Być może ten pomysł powinien zainteresować również polskie firmy. Zwłaszcza, że praca w call center kojarzy się nad Wisłą z ogromnym stresem, wyzyskiem oraz licznymi narzekaniami ze strony klientów. Nic więc dziwnego, że coraz trudniej znaleźć jest chętnych do pracy na infolinii. W takim przypadku interesującą alternatywą jest sposób obsługi konsumentów stosowany przez Apple.
2. Amazon
W Polsce Amazon często bywa złośliwie określany mianem „obozu pracy”. Jednak gigant handlu elektronicznego założony przez Jeffa Bezosa to nie tylko wielkie magazyny, w których pakowane są przesyłki docierające do klientów na całym świecie.
W niektórych miastach w USA Amazon pozwala, podobnie jak Apple, pracownikom odpowiedzialnym za obsługę klienta pracować w domu. Firma wyszła z założenia, że do zadowolenia konsumentów wystarczy, że obsłuży ich osoba mająca dostęp do telefonu, komputera oraz szybkiego internetu - bez bezpośredniego nadzoru menedżera.
3. Xerox
Producent drukarek pozwala ponad 8 tys. swoich pracowników wykonywać obowiązki zdalnie. W domu pracują przede wszystkim osoby odpowiedzialne za obsługę klienta, kontrolę jakości czy rozwój oprogramowania. Zdaniem władz Xeroxa, takie rozwiązanie sprawia, że pracownicy lepiej godzą życie zawodowe z prywatnym oraz czerpią z pracy większą satysfakcję.
4. Dell
Producent laptopów oferuje swoim pracownikom wykonywanie obowiązków w różnych miejscach. Oznacza to m. in. zarówno możliwość pracy zdalnej, jak i częściowego przebywania w domu oraz biurze. Niektóre osoby mogą również pracować w niepełnym wymiarze godzin. Co ciekawe, elastycznie pracują zarówno szeregowi pracownicy, jak i menedżerowie.
5. Kaplan
Jest to międzynarodowy koncern, który zajmuje się m. in. tworzeniem materiałów edukacyjnych. Posiada ponad 300 oddziałów położonych w 30 krajach świata i zatrudnia ponad 31 tys. osób. Jednak nie przeszkadza to firmie pozwalać swoim pracownikom pracować zdalnie. Taką możliwość ma np. personel w działach marketingu czy obsługi klienta.