
Michał Pieprzny, CEO Payback
REKLAMA
Polska jest jednym z 6 rynków, na którym działa Payback. Jakie jest jej miejsce w strategii firmy?
Payback rozpoczął swoją działalność w Niemczech, drugim rynkiem była Polska. Następnie firma weszła do Indii, Meksyku, Włoch, a w maju uruchomiliśmy również program w USA [pod szyldem Plenti- przyp. red.]. Patrząc na rynki, na których jesteśmy obecni, jesteśmy najmniejszym krajem pod względem liczby mieszkańców i najmniejszym pod względem wielkości gospodarki. Natomiast ze względu na nasz kapitał ludzki, Polska jest widziana w firmie jako motor innowacyjności.
W czym to się przejawia?
Mamy dosyć dużą elastyczność w budowaniu i testowaniu nowych rozwiązań, takich jak chociażby biznes Miasto Payback. To międzynarodowy pilotaż rozwiązania polegającego na tym, że małe lokalne firmy takie jak restauracje czy salony fryzjerskie stają się uczestnikami programu lojalnościowego. Rok temu zaczynaliśmy od 100 partnerów, teraz mamy ich 1000. Ten model testowany jest właśnie w Polsce, tutaj został wymyślony i jeśli tu się powiedzie ma szansę być replikowany w innych krajach.
Oprócz wprowadzania rozwiązań takich jak Miasto Payback, czy w Waszej branży jest miejsce na innowacje?
Tak. Przejawia się to w wykorzystaniu Big Data w działalności, tak by dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb naszych konsumentów. Patrząc na konsumenta oraz analizując jego zachowania staramy się wybrać te elementy oferty komercyjnej naszych partnerów, które są jak najbardziej do niego dopasowane. Pomaga to obniżyć koszty transakcyjne oraz komunikować się z konsumentami poprzez preferowane przez nich platformy. Dzięki temu jesteśmy w stanie każdemu z naszych 7,5 miliona uczestników wysłać indywidualny komunikat na masową skalę.
A czy fakt, że klienci otrzymują spersonalizowane oferty nie działa na nich odstraszająco?
My tego nie obserwujemy. Myślę, że przez 6 lat obecności na polskim rynku udało nam się zdobyć zaufanie konsumentów. Wręcz przeciwnie, słyszymy od nich, że chcieliby otrzymywać więcej ofert i bardziej spersonalizowane ponieważ to oszczędza ich czas. Nie muszą przeglądać tysiąca gazetek, nie muszą oglądać wszystkich reklam i zastanawiać się czy to adekwatne dla nich czy nie.
Michał Pieprzny - od sierpnia 2014 CEO w firmie Payback. Z firmą związany od 2011, wcześnie w Avon, gdzie współodpowiadał za strategię firmy w regionie Europy Środkowe-Wschodniej. Pracował również w McKinsey & Company
