Platforma SHWRM.DE, którą polski startup SHOWROOM.pl uruchomił w Niemczech.
Platforma SHWRM.DE, którą polski startup SHOWROOM.pl uruchomił w Niemczech. Fot. Screen ze strony shwrm.de/http://skroc.pl/d16ca

Platforma twórców modowych SHOWROOM.PL, uruchomi swój odpowiednik w Niemczech pod nazwą SHWRM.DE. W związku z tym polski startup jako pierwszy w historii przeprowadzi tak intensywną kampanię promocyjną u naszych zachodnich sąsiadów – na reklamę w tamtejszej telewizji przeznaczy 1 mln euro. Ponadto w największym magazynie modowym w tym kraju – InStyle, swoje projekty zaprezentują polscy projektanci. Jak to możliwe?

REKLAMA
Niemiecka telewizja stawia na Polaków
SHOWROOM.PL ten milowy krok w kierunku podbicia niemieckiego rynku zawdzięcza zwycięstwu w prestiżowym konkursie 7 Ventrues Pitch Day, którego organizatorem jest stacja telewizyjna ProSieben. W ramach kampanii będzie reklamowany właśnie uruchomiony niemieckojęzyczny serwis www.shwrm.de. Swoje kolekcje prezentuje w nim kilkudziesięciu starannie wyselekcjonowanych projektantów mody z Polski. Wkrótce dołączą do nich również niemieccy koledzy po fachu. Klip z reklamówką, którą obejrzą niemieccy telewidzowie, można obejrzeć poniżej.

Niemcy to „Święty Gral mody”
Jak informuje polski startup, przez ostatnie kilka miesięcy polskie biuro SHOWROOM odwiedzali dziennikarze i styliści niemieckich edycji magazynów, takich jak InStyle, Harper’s Bazaar czy Elle. Oglądali projekty polskich projektantów, opiniowali zdjęcia prezentujące kolekcje i służyli pomocą na każdym etapie tworzenia oferty na rynek niemiecki.
Michał Juda, współzałożyciel SHOWROOM

Niemiecki rynek jest Świętym Gralem w kwestii modowego e-commerce, jest też bardzo konkurencyjny i zatłoczony. Jednak naszym zdaniem obszar mody niezależnej jest tam ciągle niezagospodarowany. Oczywiście nie bez znaczenia był też fakt, że jest to rynek macierzysty naszego inwestora strategicznego, firmy Buda.


Projektanci z Polski w największym magazynie modowym w Niemczech
Jednak SHOWROOM.pl nie zamierza ograniczać się jedynie do prowadzenia kampanii telewizyjnej. Platforma SHWRM.DE jest także reklamowana w mediach należących do portfolio koncernu Hubert Burda Media, strategicznego inwestora polskiego startupu. Dzięki tej współpracy pierwszy raz w historii produkty młodych polskich projektantów pojawią się w InStyle – najpopularniejszym magazynie modowym w Niemczech, wydawanym w prawie pół-milionowym nakładzie. Publikacji będzie towarzyszył specjalny kod rabatowy dla czytelniczek.
Jasiek Stasz, współzałożyciel SHOWROOM

W ekspansji międzynarodowej widzimy największą, długoterminową szansę rozwoju dla naszej firmy, dlatego budując niemiecką platformę staraliśmy się jak najwięcej nauczyć oraz zautomatyzować możliwie dużo procesów, żeby łatwo móc uruchamiać serwisy na kolejnych rynkach.


Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl