Tak, chodzi o ten sam Wars, który jeszcze do niedawna oferował wątpliwej jakości jajecznicę za kosmiczną cenę a do tego wyrób herbato-podobny z cytryną. PKP chce zerwać z dawnym wizerunkiem i w związku z tym wprowadza zmiany również w wagonach restauracyjnych. Tym razem pozytywnie zaskoczyli wszystkich.
Od teraz jadąc pociągiem będzie można zjeść dopracowane potrawy, kontakt będziemy mieli z najwyższej jakości obsługą gastronomiczną a pozytywna atmosfera w Warsie ma umilać czas spędzony w podróży. Ale to nie koniec nowości, każdy pasażer może ściągnąć na swój telefon aplikację mWARS. Za jej pośrednictwem osoby, które nie mają ochoty przemierzać całego pociągu w poszukiwaniu wagonu z jedzeniem, mogą zamówić konkretną potrawę, a obsługa WARS dostarczy ją do wskazanego wagonu na wskazane miejsce.
Każdy z nas, jeśli nie na własnym przykładzie, to przynajmniej z opowieści zna anegdotki o koszmarnych warunkach w wagonach restauracyjnych. Opryskliwa obsługa, kiepska jakość potraw, zasłonki i obrusiki rodem z czasów PRL. Postanowiliśmy sprawdzić, czy zapowiedz wielkiej odmiany wizerunku WARS to nie ściema. Porozmawialiśmy z jednym z pasażerów PKP, który miał okazję zjeść i spędzić czas w nowym WARSie.
Relacja pasażera
Pan Wojciech, który bardzo często porusza się koleją, w zeszłym tygodniu jechał z Pomorza do Warszawy. Podróż zajęła mu 3 godziny, cały ten czas spędził w wagonie restauracyjnym. Jego wrażenia są bardzo pozytywne i przyznaje, że tak miłej odmiany się nie spodziewał. Jest zadowolony, ponieważ bardzo dużo czasu spędza w pociągach.
Komentarz prezesa PKP
Jakub Karnowski, prezes PKP, w niedawno przeprowadzanym wywiadzie dla INNPoland, opowiadał o realizowanym programie inwestycyjnym. W ramach tego projektu modernizowane są linie kolejowe, tabory i dworce. Jednak obok tych technicznych zmian PKP stawia na poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. PKP zmienia swoje podejście, chce podróżnym oferować coś więcej niż tylko przetransportowanie ich z punktu A do B.
Realizujemy ogromny program inwestycyjny, który w latach 2012 – 15 pochłonie 30 mld zł. Modernizujemy linie kolejowe, tabor i dworce. Program ten będzie, oczywiście, kontynuowany. Nadal także będziemy intensywnie pracować nad jakością obsługi podróżnych. - mówił Jakub Karnowski, prezes PKP SA.
Zmiany na lepsze w WARSie zostały docenione na międzynarodowej scenie. WARS S.A. zdobył główna nagrodę MIC AWARD IRCG 2015r. za aplikację mWARS w kategorii The Most Innovative Caterer Award. Nagroda została przyznana przez międzynarodową organizację zrzeszającą firmy świadczące usługi cateringowe (The International Rail Catering Group). Jest to prestiżowe wyróżnienie dla najbardziej innowacyjnych usług lub produktów oferowanych pasażerom.
Ze względu na charakter mojej pracy bardzo często poruszam się pociągami. Zdarza się że są to długie i męczące podróże. Dla takiej osoby jak ja sprawny, smaczny i przyjazny wagon restauracyjny jest bardzo ważny. Niestety do niedawna jakoś takich usług w pociągach była co najmniej wątpliwa. Natomiast ostatnie zmiany jakie wprowadziło PKP są bardzo pozytywne. Ostatnia moja podróż zajęła mi 3 godziny, cały ten czas spędziłem w WARSie. Zjadłem smaczny obiad, porozmawiałem z miłą obsługą, poznałem innych gości wagonu. Nasze rozmowy przerodziły się w małą imprezę. Ponieważ nie miałem już żadnych obowiązków tego dnia napiłem się piwa. Świetnie się bawiłem zapominając o tym, że jadę pociągiem. Nie czułem się jak pasażer, czułem się jak gość ciekawej knajpy na kółkach. Droga minęła mi jak za pstryknięciem palców. Oby więcej takich podróży. - zrelacjonował pan Wojciech z Warszawy.