
Dyrektor generalna Yahoo Marissa Mayer w trakcie imprezy Fortune Global Forum w San Francisco stwierdziła, że jej styl zarządzania firmą składa się z jednej priorytetowej zasady – słuchania swoich pracowników.
REKLAMA
Tej metody nauczył jej mentor z czasów pracy w Google – Eric Schmidt. Dlatego na początku kariery w Yahoo każdego dnia udawała się ze swoimi pracownikami do stołówki, gdzie przez kilka godzin pozwalała każdemu zabrać głos oraz dzielić się swoimi pomysłami. Jak przyznaje Mayer, na początku była to dla niej dość trudne, ponieważ sama jest nieśmiałą osobą.
Co ciekawe w wyniku tych rozmów postanowiła zabronić swoim pracownikom pracy zdalnej. Dlatego, że niektóre osoby zajmujące się tworzeniem kluczowych rozwiązań w firmie skarżyły się na utrudnioną komunikację ze względu na nieobecność części współpracowników w biurze. Jednocześnie Mayer przyznaje, że nie ma nic przeciwko pracy w domu, gdyż nawet jej brat w ten sposób wykonuje zawodowe obowiązki.
Jednak w Yahoo wiele osób nadużywało możliwości takiej formy pracy. Swoje absencje często tłumaczyli takimi przyczynami, jak np. uciążliwe korki czy zła pogoda. W jej opinii ludzie są bardziej chętni do współpracy i wpadają na lepsze pomysły, kiedy się ze sobą spotykają.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
