83-letni miliarder daje złotą zasadę traktowania pracowników. I doprowadza tym innych do szału

Kazuo Inamori – założyciel Kyocery.
Kazuo Inamori – założyciel Kyocery. Fot. Youtube/Human Resources/http://skroc.pl/6b2cc/
W życiu 83-letniego miliardera i buddyjskiego kapłana Kazuo Inamoriego. filozofia odgrywa bardzo ważną rolę. Także w biznesie, czym doprowadza do szału niektórych inwestorów i analityków finansowych. Dlatego że uważa, iż na pierwszym miejscu należy dbać o interesy swoich pracowników, a nie akcjonariuszy spółki. Biznesmen powtarza, że „jeśli chcesz jajek, to dbaj o kurę”, którą w tym przypadku jest jego personel – donosi „Bloomberg”.

Biznesmen zrzeka się pensji
Kazuo Inamori w 1959 r. założył firmę technologiczną Kyocera, która zatrudnia dziś ponad 70 tys. osób. Kilka lat temu został także prezesem zagrożonych bankructwem linii lotniczych Japan Airlines. Postanowił pracować nie pobierając wynagrodzenia i po dwóch latach udało mu się wyprowadzić przedsiębiorstwo na prostą. Jak przyznał, sukces był możliwy dzięki zmianie mentalności pracowników. W tym celu każdemu z nich wręczył małą książkę ze swoimi filozoficznymi zasadami.
Założyciel Kyocery przekonuje, że kluczem do sukcesu jest dbanie o interes pracowników. Jeżeli są zadowoleni, to będą wydajniej pracować. Opisuje to na przykładzie kury. Twierdzi, że jeśli ktoś będzie ją straszył lub doprowadzi do jej śmierci, to nic nie osiągnie. Dlatego, że musi być zdrowa. Dokładnie filozofię sukcesu Inamoriego opisał „Bloomberg”. Opiera się na 5 zasadach.

1. „Twoja praca musi być dobra dla innych”

Biznesmen, który jest też buddyjskim kapłanem zen uważa, że w biznesie nie można kierować się wyłącznie własnym interesem. Dlatego, że nasze działania powinny przynieść korzyści także innym osobom. W tym celu motyw naszej pracy musi być dobry dla pozostałych ludzi.

2. „Dąż do perfekcji”

Inamori jest z wykształcenia inżynierem. Prowadzenie firmy porównuje do budowy mostu – 99 proc. pewność, że się nie zawali, to za mało. Dlatego, że osiągnięcie sukcesu wymaga ciągłego dążenia do doskonałości. Jak przekonuje biznesmen, choć na początku jest to trudne, to wraz z przyzwyczajeniem łatwo żyć według tej metody.

3. „Wymyślaj optymistycznie, planuj pesymistycznie”

Inamori radzi podczas przygotowywania pomysłu na biznes przygotować się na wszystkie możliwe scenariusze – także te negatywne. Wskazuje, że po zakończeniu planowania trzeba stać się pesymistą, aby rozpoznać wszelkie możliwe trudności. Następnie można powrócić do optymistycznej realizacji projektu.

4. „Postawa + wysiłek + umiejętności”

Na podstawie tego równania biznesmen oblicza efekty czyjegoś życia lub pracy. Jego zdaniem ta formuła wskazuje, że ludzie wybierają na liderów nie tylko zdolne jednostki, ale także wyróżniające się odpowiednim charakterem i osobowością.

5. „Ustaw swoje cele wyżej niż twoje możliwości”

Założyciel Kyocery jest zwolennikiem pozytywnego myślenia. Przekonuje, że w biznesie trzeba spróbować nauczyć się rzeczy, których nie potrafimy. Radzi wyznaczyć cel, którego dziś nie jesteśmy w stanie osiągnąć, następnie określić możliwy termin jego realizacji i pracować ciężej niż ktokolwiek inny, aby plan się udał.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.