Z jakich narzędzi mogą skorzystać osoby planujące ekspansję swojej firmy za granicę?
Redakcja INNPoland
03 grudnia 2015, 15:41·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 03 grudnia 2015, 15:41Pytanie do Aleksandra Libery, pełnomocnika zarządu ds. polskich inwestycji zagranicznych w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych posiada rozbudowane portfolio instrumentów wsparcia polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Wachlarz wsparcia sięga od programów dedykowanych geograficznie typu Go China oraz GO Africa do doradztwa lokalizacyjnego dla polskich firm zainteresowanych inwestycjami bezpośrednimi zagranicą. Warto podkreślić, że Agencja jest również pewną platformą dialogu pomiędzy administracją rządową a firmami. Najlepszym tego dowodem była zorganizowana przez Agencję w ostatnim tygodniu misja gospodarcza pod przewodnictwem Ministra Domagalskiego (MR) do Japonii.
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych posiada rozbudowane portfolio instrumentów wsparcia polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Wachlarz wsparcia sięga od programów dedykowanych geograficznie typu Go China oraz GO Africa do doradztwa lokalizacyjnego dla polskich firm zainteresowanych inwestycjami bezpośrednimi zagranicą. Warto podkreślić, że Agencja jest również pewną platformą dialogu pomiędzy administracją rządową a firmami. Najlepszym tego dowodem była zorganizowana przez Agencję w ostatnim tygodniu misja gospodarcza pod przewodnictwem Ministra Domagalskiego (MR) do Japonii. W latach 2013- 2015 roku Agencja zorganizowała 10 misji biznesowych do Afryki dla ponad setki polskich przedsiębiorstw, 9 misji do Chin w których uczestniczyło ponad 200 przedstawicieli firm blisko 50 eventów promocyjnych dla około 3700 uczestników jak i 10 wyjazdów typu study tour (analiza lokalizacji inwestycyjnych) dla polskich firm zainteresowanych inwestycjami zagranicą (m.in. do takich państw jak USA, Wielka Brytania, Białoruś, Niemcy). Wspólnie z innymi instytucjami szukamy stale nowych możliwości dedykowanego wsparcia na jeszcze nowych dla naszych firm rynkach.