
Marcin Mazurek grał zawodowo w piłkę w poznańskich klubach. Był nawet w składzie Warty i Lecha. Jako czynny sportowiec nie miał czasu na gotowanie, ale potrzebował dobrze zbilansowanej diety. Z jednej strony potrzeba zdrowego jedzenia, z drugiej – brak czasu na odpowiedni dobór składników i przygotowanie posiłków.
Ale nie trzeba być sportowcem, podobne problemy mają pracownicy warszawskich biurowców, krakowscy startupowcy, czy wrocławscy informatycy. Dlatego powstał Body Chief, Pomelo i mnóstwo innych firm, które oferują catering dietetyczny.
Taki sukces działa na wyobraźnię. Jak założyć taki biznes? Zobacz z INNPoland.
Jak uruchomić biznes?
Szczegółowe wymagania dotyczące prowadzenia działalności związanej z żywieniem są szczegółowo opisane w rozporządzeniu nr 852 z 2004 roku Parlamentu Europejskiego (tzw. HACCP).
Na co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem działalności trzeba zgłosić zamiar do Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego. Wraz z danymi rejestrowymi firmy należy dostarczyć wyniki badań wody i wentylacji lokalu wykonane przez akredytowane laboratorium. Analiza mikrobiologiczna wody to koszt 165zł plus 100zł za pobranie próbki. Analiza powietrza, to cena 90zł od punktu i zależy od wielkości pomieszczenia. Wyniki uzyskujemy w przeciągu 3 dni. Złożenie podania oraz kontrola ze strony Inspektoratu są bezpłatne.
Czas: 3 dni + 14dni = 17dni
Ile trzeba zainwestować?
Czas: 1-2 dni
Jak zdobyć klientów?
Jeśli jesteśmy w stanie stworzyć samemu tego typu markę, to świetnie. W Warszawie za taką grafikę użytkową zapłacimy minimum 4 000 zł. Podstawowe materiały drukowane (ulotki, opakowania z logo itp.) będą nas kosztować co najmniej 1 000 zł.
Dobra strona – minimum 3 000 zł.
Razem 4 000 zł.
Koszt bezpośredni takiej kampanii to ok. 500 zł miesięcznie za zestaw dla jednej osoby. Równocześnie warto prowadzić przynajmniej kilka takich akcji. Wartością dodaną są referencje. Na przykład Pomelo reklamuje Martin Stankiewicz i Laura Nadolska – youtuberzy, a Body Chiefa – znana z telewizji Omena Mensah.
Czas: minimum 3-4 tygodnie (wykonanie zdjęć, strony, wydruków)
Jak wygląda rynek?
Jakie są koszty stałe?
Po zestawieniu kosztów stałych wychodzi nam 9 370 zł miesięcznie.
Ile można zarobić?
Już 15 stałych Klientów pokryje nam koszty. Zostaną nam jeszcze niewykorzystane moce przerobowe. Widać więc, że Break Even Point w tym biznesie jest dosyć nisko. Od tego momentu zaczynamy zarabiać. Każde 30 zestawów miesięcznie, to 1000 zł dla nas.
Jakie są czynniki sukcesu?
Marta Bilińska z Body Chief mówi o tym, że najważniejsza jest jakość.
- Najważniejsze jest odpowiednie dopasowanie oferty do naszego użytkownika. Jeśli ktoś jest skłonny zamawiać dietetyczny catering, jakość, smak posiłków, realizacja celów jest dużo ważniejszym parametrem niż cena.
Napisz do Redakcji: kontakt@innpoland.pl
