Unitra stworzyła opaskę, która pozwoli sterować domem i mierzyć własną aktywność fizyczną

Opracowanie opaski na bazie tzw. internetu rzeczy jest możliwe dzięki współpracy ze startupem Oort z Wrocławia.
Opracowanie opaski na bazie tzw. internetu rzeczy jest możliwe dzięki współpracy ze startupem Oort z Wrocławia. Fot. Youtube/legitreview/http://skroc.pl/65072
Słynna polska marka Unitra wypuściła na rynek pierwszy swój produkt związany z tzw. internetem rzeczy – elektroniczną opaskę SmartBand U1. Stało się to możliwe dzięki współpracy z polskim startupem Oort z Wrocławia, którego system inteligentnych domów został wybrany przez firmę Gartner jednym z trzech najciekawszych tego typu rozwiązań na świecie.


Oort specjalizuje się także w przemianie elektronicznych urządzeń innych firm w „inteligentne”. Tak właśnie było z opaską SmartBand U1. Dzięki użyciu technologii Bluetooth, stanowi ona część inteligentnego systemu stworzonego przez startup z Wrocławia, za pośrednictwem którego użytkownik może wywołać w nim dowolną akcję.

Oznacza to, że za pomocą opaski można np. zdalnie sterować ogrzewaniem lub oświetleniem w swoim domu. Urządzenie umożliwia także mierzenie własnej aktywności fizycznej. Pozwala też m. in. monitorować stan spalonych kalorii czy przebytego dystansu. U1 zapewnia również możliwość mierzenia jakości snu czy odczytywania maili lub SMS-ów. Cena produktu ma wynieść 249 złotych.

Przypomnijmy, że na łamach INNPoland o reaktywacji Unitry pisaliśmy 2 miesiące temu. Jest możliwa dzięki współpracy firmy Unito, która jest licencjobiorcą słynnej w PRL marki – z Oort. Opaska SmartBand U1 jest pierwszym produktem stworzonym w jej wyniku na bazie tzw. internetu rzeczy.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl

Źródło: Evertiq.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.