Prezes i założyciel Amazona – Jeff Bezos, znany jest ze swojego dążenia do perfekcjonizmu. Tego samego oczekuje od swoich pracowników, dzięki czemu jego dziecko stało się jedną z największych firm z branży e-commerce na świecie. Kluczem do osiągnięcia tego sukcesu jest obsługa klienta stojąca na bardzo wysokim poziomie.
Teraz Jeff Bezos podobnie wysokie standardy chce wprowadzić w gazecie „Washington Post”, którą kupił 2 lata temu za 250 mln dolarów. Biznesmen lubi mieć rękę na pulsie, dlatego jego służbowy e-mail jest powszechnie znany – jeff @amazon.com.
Sukces w e-commerce, sukces w mediach
Właśnie na niego pewnego dnia napisał jeden z czytelników „Washington Post”. Narzekał na długi czas wyświetlania artykułów w aplikacji gazety. Bezos od razu przekierował wiadomość do Shailesha Prakasha, zarządzającego działem informatyki w firmie.
Stwierdził on, że może przyspieszyć czas ładowania aplikacji do być może 2 sekund. Jednak dla Bezosa okazało się to nie do przyjęcia. Miliarder odpisał, że muszą to być milisekundy. Wydaje się, że takie podejście do rozwiązywania problemów użytkowników przyniosło wspaniałe efekty.
Aktualnie „Washington Post” zdystansował w USA „New York Timesa” pod względem liczby unikalnych użytkowników – w zeszłym miesiącu odnotował ich 71,6 mln. Jest to prawie trzykrotny wzrost od czasu, kiedy Bezos w 2013 roku kupił gazetę.