
REKLAMA
Pierwsza próbna jazda odbyła się na trasie Warszawa Wschodnia–Rembertów. Jak podaje przewoźnik, jednym składem dwupoziomowych wagonów drugiej klasy Sundeck, jest w stanie podróżować łącznie 1700 pasażerów. Pociąg ma kursować z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Pojazd posiada klimatyzację, Wi-Fi, monitoring oraz system informacji pasażerskiej.
Duże wyzwanie i nerwowa końcówka
Pesa po raz pierwszy miała za zadanie wykonać piętrowe wagony. Wyzwanie było tym większe, że Koleje Mazowieckie zażądały, aby tabor z Bydgoszczy był w stanie łączyć się z piętrowym składem Bombardiera – lokomotywami Traxx i wagonami Twindexx. W efekcie przeprowadzonych testów przewoźnik będzie mógł na przemian zestawiać ze sobą pojazdy obu producentów.
Pesa po raz pierwszy miała za zadanie wykonać piętrowe wagony. Wyzwanie było tym większe, że Koleje Mazowieckie zażądały, aby tabor z Bydgoszczy był w stanie łączyć się z piętrowym składem Bombardiera – lokomotywami Traxx i wagonami Twindexx. W efekcie przeprowadzonych testów przewoźnik będzie mógł na przemian zestawiać ze sobą pojazdy obu producentów.
Podobnie jak w przypadku odbioru przez PKP Intercity Darta, Pesa nie uniknęła nerwowości przy dostawie piętrusów. Pierwotnie bydgoska firma miała dostarczyć pierwsze wagony w sierpniu. Tymczasem ostatnie egzemplarze udało się odebrać Kolejom Mazowieckim dopiero w końcówce grudnia. Dzięki temu 170 mln zł unijnej dotacji zostało uratowane. W ten sposób zarówno Dart, jak i Sundeck, wożą już polskich pasażerów po torach.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
Źródło: Forsal.pl