Lokomotywa Gama, która będzie ciągnąć wagony Sundeck.
Lokomotywa Gama, która będzie ciągnąć wagony Sundeck. Fot. Youtube/Czaderblader/http://skroc.pl/7070a
REKLAMA
Pierwsza próbna jazda odbyła się na trasie Warszawa Wschodnia–Rembertów. Jak podaje przewoźnik, jednym składem dwupoziomowych wagonów drugiej klasy Sundeck, jest w stanie podróżować łącznie 1700 pasażerów. Pociąg ma kursować z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Pojazd posiada klimatyzację, Wi-Fi, monitoring oraz system informacji pasażerskiej.
Duże wyzwanie i nerwowa końcówka
Pesa po raz pierwszy miała za zadanie wykonać piętrowe wagony. Wyzwanie było tym większe, że Koleje Mazowieckie zażądały, aby tabor z Bydgoszczy był w stanie łączyć się z piętrowym składem Bombardiera – lokomotywami Traxx i wagonami Twindexx. W efekcie przeprowadzonych testów przewoźnik będzie mógł na przemian zestawiać ze sobą pojazdy obu producentów.
Podobnie jak w przypadku odbioru przez PKP Intercity Darta, Pesa nie uniknęła nerwowości przy dostawie piętrusów. Pierwotnie bydgoska firma miała dostarczyć pierwsze wagony w sierpniu. Tymczasem ostatnie egzemplarze udało się odebrać Kolejom Mazowieckim dopiero w końcówce grudnia. Dzięki temu 170 mln zł unijnej dotacji zostało uratowane. W ten sposób zarówno Dart, jak i Sundeck, wożą już polskich pasażerów po torach.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl

Źródło: Forsal.pl