Nie tylko robią, ale także sami mają dobry PR! Prowly na zagraniczną ekspansję pozyska nawet 4,5 mln złotych

Zespół Prowly.
Zespół Prowly. Fot. Materiały prasowe
Prowly.com, platforma przeznaczona dla osób zajmujących się komunikacją Public Relations firm i marek, w kolejnej rundzie finansowania otrzyma na ekspansję na zagraniczne rynki do 4,5 mln złotych. Zainwestować w rozwój serwisu zdecydował się Internet Ventures FIZ – fundusz z udziałem Krajowego Funduszu Kapitałowego, zarządzany przez Grupę Private Equity Managers oraz Bluerank – agencja marketingu internetowego.


Prowly pomaga w prowadzeniu działań z zakresu Public Relations markom czy firmom. Narzędzie pozwala m. in. zarządzać bazami kontaktów, tworzyć materiały prasowe i je dystrybuować, a także zarządzać internetowymi biurami prasowymi (tzw. brand journals) przedsiębiorstw czy klientów agencji PR.
Joanna Drabent, prezes zarządu i współzałożycielka Prowly

Nasz model biznesowy jest oparty o miesięczny powtarzalny przychód (MRR – monthly recurring revenue), co wpływa na jego przejrzystość i możliwość relatywnie dokładnego planowania w czasie. Z drugiej strony, jest też atrakcyjny z perspektywy potencjalnego klienta, który przed decyzją o długofalowym korzystaniu z platformy, może ją dokładnie przetestować.

Prowly działa od dwóch lat. Z narzędzia korzystają m. in. takie firmy, jak Ikea, Spotify, National Geographic czy Allegro. Platforma rozpoczęła także ekspansję międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi klientami z Wielkiej Brytanii, Belgii czy USA. Należy również do European Tech Alliance i wraz z największymi gigantami technologicznymi z Europy (Spotify, BlaBlaCar, Deezer) wspiera Komisję Europejską w budowie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (DSM).

W 2013 roku Prowly pozyskało pierwszego inwestora - wówczas w pomysł zainwestował inkubator technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners. Pozyskane środki pozwoliły firmie zbudować wersję beta platformy oraz pozyskać pierwszych płatnych klientów.

W obecnej rundzie inwestycyjnej, obok funduszu Internet Ventures FIZ, którego uczestnikiem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy, spółkę dofinansuje Bluerank, wywodząca się z Polski agencja marketingu internetowego.
Maciej Gałecki, CEO Bluerank

Strategia rozwoju Prowly.com idealnie wpisuje się w najnowsze trendy e-marketingu, takie jak Content Marketing. Brand Journale są znakomitym uzupełnieniem oferty dla naszych klientów, a nasze międzynarodowe doświadczenie w e-marketingu wspomoże kompetencje zespołu i rozwój biznesu.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Polacy wymyślili świetną apkę, która ubierze cię, jak gwiazdę serialu. Atakują nowy, odległy rynek
0 0Krótka ławka trenera Morawieckiego. Nowy minister finansów debiutował jeszcze u Tuska
0 0Do kogo trafiają pieniądze z PFN? Detektyw ujawnia sztuczki na "wyprowadzanie środków"
0 0Smartfona powinniśmy używać co najmniej 25 lat. Ten raport jest zatrważający
0 0"Znaleźli lukę w systemie". Atak na rafinerie obnażył słabe punkty ich zabezpieczeń
0 0"Ktoś dobrze wybrał cel". Uderzenie w saudyjską ropę zaboli cały świat, również nas
NAUKA 0 0Polacy szykują inspirowaną glonami rewolucję w medycynie. Właśnie dostali na to 21 mln zł
0 0Rząd chce wiedzieć, gdzie jeździsz i za ile. Dane z Ubera i Bolta przejmą służby