Zespół Prowly.
Zespół Prowly. Fot. Materiały prasowe

Prowly.com, platforma przeznaczona dla osób zajmujących się komunikacją Public Relations firm i marek, w kolejnej rundzie finansowania otrzyma na ekspansję na zagraniczne rynki do 4,5 mln złotych. Zainwestować w rozwój serwisu zdecydował się Internet Ventures FIZ – fundusz z udziałem Krajowego Funduszu Kapitałowego, zarządzany przez Grupę Private Equity Managers oraz Bluerank – agencja marketingu internetowego.

REKLAMA
Prowly pomaga w prowadzeniu działań z zakresu Public Relations markom czy firmom. Narzędzie pozwala m. in. zarządzać bazami kontaktów, tworzyć materiały prasowe i je dystrybuować, a także zarządzać internetowymi biurami prasowymi (tzw. brand journals) przedsiębiorstw czy klientów agencji PR.
Joanna Drabent, prezes zarządu i współzałożycielka Prowly

Nasz model biznesowy jest oparty o miesięczny powtarzalny przychód (MRR – monthly recurring revenue), co wpływa na jego przejrzystość i możliwość relatywnie dokładnego planowania w czasie. Z drugiej strony, jest też atrakcyjny z perspektywy potencjalnego klienta, który przed decyzją o długofalowym korzystaniu z platformy, może ją dokładnie przetestować.

Prowly działa od dwóch lat. Z narzędzia korzystają m. in. takie firmy, jak Ikea, Spotify, National Geographic czy Allegro. Platforma rozpoczęła także ekspansję międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi klientami z Wielkiej Brytanii, Belgii czy USA. Należy również do European Tech Alliance i wraz z największymi gigantami technologicznymi z Europy (Spotify, BlaBlaCar, Deezer) wspiera Komisję Europejską w budowie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (DSM).
W 2013 roku Prowly pozyskało pierwszego inwestora - wówczas w pomysł zainwestował inkubator technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners. Pozyskane środki pozwoliły firmie zbudować wersję beta platformy oraz pozyskać pierwszych płatnych klientów.
W obecnej rundzie inwestycyjnej, obok funduszu Internet Ventures FIZ, którego uczestnikiem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy, spółkę dofinansuje Bluerank, wywodząca się z Polski agencja marketingu internetowego.
Maciej Gałecki, CEO Bluerank

Strategia rozwoju Prowly.com idealnie wpisuje się w najnowsze trendy e-marketingu, takie jak Content Marketing. Brand Journale są znakomitym uzupełnieniem oferty dla naszych klientów, a nasze międzynarodowe doświadczenie w e-marketingu wspomoże kompetencje zespołu i rozwój biznesu.