5 lat temu grupa pasjonatów muzyki postanowiła ze swojej pasji zrobić biznes. Tak, aby na co dzień robić to co kochają, a jednocześnie nie marnować czasu na zajęcia, które nie dają im tyle przyjemności. Tak powstała firma Pylon z Jarocina. Teraz ze swoim flagowym produktem, który powstaje w wyniku ich zamiłowania do dźwięku, chcą dotrzeć do Niemiec.
Spontaniczny początek
Jak przyznają na swojej stronie internetowej, w 2011 roku wypuścili na rynek świetnie przyjęty przez klientów zestaw kolumn Pylon Pearl. Pierwsza wersja produktu była stworzona nieco spontanicznie. Jej największym atutem był przestrzenny, mocny wokal.
Cacuszko na zamówienie
Jednak debiutancki zestaw nie do końca spełnił oczekiwania twórców. Chcieli stworzyć sprzęt muzyczny, który nie tylko będzie dysponował świetnym wokalem, ale także pełniejszym brzmieniem. W ten sposób powstał sztandarowy produkt firmy z Jarocina – Pylon Pearl 20.
Następca pierwowzoru został wyposażony w nowe głośniki niskośredniotonowe, wykonane specjalnie na zamówienie pasjonatów z Jarocina. Udoskonalony przetwornik umożliwił zmniejszenie zniekształceń harmonicznych i redukcję niepożądanych rezonansów. Zastosowano również nową membranę, która nadaje sprzętowi pełniejszy wyraz dźwięku.
Z kolei znajdujący się na górze kolumn, nowy głośnik wysokotonowy, który posiada na froncie pierścień redukujący zjawiska dyfrakcyjne, cechuje się jeszcze cieplejszym oraz dynamicznym brzmieniem. Producent zadbał także o szczególną optymalizację zwrotnicy. Jaki jest efekt tych prac? Można przekonać się samemu, oglądając poniższy film. Sprzęt z Jarocina ma niezłą moc.
Czas na rozruszanie Niemców
Jednak teraz Pylon po raz kolejny chce zrobić kolejny krok do przodu. Jest nim zestaw Pearl 25, w znacznym stopniu oparty o konstrukcję Pearl 20. Nowy model jak zapewniają twórcy, oferuje większe możliwości w zakresie reprodukcji dźwięku. Następca został także wyposażony w dodatkowy wyspecjalizowany woofer, który ma zapewnić jeszcze lepszą pracę głośników.
Spółka z Jarocina chce wprowadzić nowy Pearl 25 nie tylko na polski, ale także na niemiecki rynek. Pomóc w tym celu mają m. in. środki pozyskane z dofinansowania w wysokości ponad 150 tys. złotych z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach konkursu Go_Global.pl.
W jego ramach polskie firmy otrzymują wsparcie, które przeznaczają na przygotowanie strategii wejścia na rynki światowe, rozwój i weryfikację strategii w relacjach z potencjalnymi inwestorami, a także udział w międzynarodowych programach akceleracyjnych.