Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej innowacyjnych rynków pizzy na świecie.
Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej innowacyjnych rynków pizzy na świecie. Fot. Matt Harris/http://skroc.pl/84dd7/flickr.com CC-BY/http://skroc.pl/66790
Reklama.
Nawet pizza przegrywa z dietą bezglutenową
Tajemnica wzrastającej innowacyjności polskiego rynku pizzy tkwi w zmieniających się przyzwyczajeniach żywieniowych konsumentów nad Wisłą oraz rosnącej popularności diety bezglutenowej. Modzie na ten sposób odżywiania coraz częściej oprzeć się nie może także słynna włoska potrawa. W efekcie zmusza to producentów do poszukiwania nowych przepisów i dodawania do potrawy bardziej różnorodnej gamy produktów.
Z badań przeprowadzonych przez firmę Mintel, która zajmuje się badaniem rynku wynika, że co trzeci konsument nad Wisłą (28 proc.) chciałby widzieć bardziej zróżnicowany wybór pizz bezglutenowych. Z kolei 31 proc. respondentów z naszego kraju zadeklarowało, że chcieliby posiadać dostęp do szerszej oferty pizz bezmlecznych – niezawierających laktozy. Ten trend jest jeszcze bardziej widoczny na świecie.
Badania firmy Mintel potwierdzają, że w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów, liczba wprowadzanych do sprzedaży pizz, które producenci reklamują jako wolne od glutenu, wzrosła w latach 2012 – 2015 o 58 proc. Oprócz tego w latach 2014 – 2015 liczba nowych pizz, w których jako alternatywny składnik dla pszenicy użyto mąki ryżowej, wzrosła z 78 do 90 proc.
Młodzi chcą pizzy bezglutenowej, ale jej… nie kupują
Alex Beckett, analityk globalnego rynku produktów żywnościowych i napojów w firmie Mintel

Biorąc pod uwagę to, że unikanie spożywania glutenu stało się na zachodzie czymś na kształt stylu życia, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, wzrost bazy konsumentów przekonujących się do pizzy bezglutenowej nie jest żadnym zaskoczeniem. Pizza jest jednak ze swojej natury niekoniecznie zdrowym posiłkiem jemy ją bardziej dla przyjemności, więc producenci muszą przekonać konsumentów do jakości swoich bezglutenowych produktów i do tego, że pod względem smaku i konsystencji są zbliżone do standardowej pizzy.

Najbardziej innowacyjnymi na świecie rynkami pizzy w 2015 roku były Francja (11 proc.) oraz USA i Wielka Brytania – po 10 proc. Jednak pomimo wydawałoby się większego zainteresowania bezglutenowymi odmianami włoskiego dania, tylko 3 proc. konsumentów w Polsce, 2 proc. nad Sekwaną, 3 proc. w Niemczech, 5 proc. w Hiszpanii i 8 proc. we Włoszech – dokonało w ciągu ubiegłego roku jego faktycznego zakupu.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl

Źródło: Mintel.com