
Tajemnica wzrastającej innowacyjności polskiego rynku pizzy tkwi w zmieniających się przyzwyczajeniach żywieniowych konsumentów nad Wisłą oraz rosnącej popularności diety bezglutenowej. Modzie na ten sposób odżywiania coraz częściej oprzeć się nie może także słynna włoska potrawa. W efekcie zmusza to producentów do poszukiwania nowych przepisów i dodawania do potrawy bardziej różnorodnej gamy produktów.
Biorąc pod uwagę to, że unikanie spożywania glutenu stało się na zachodzie czymś na kształt stylu życia, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, wzrost bazy konsumentów przekonujących się do pizzy bezglutenowej nie jest żadnym zaskoczeniem. Pizza jest jednak ze swojej natury niekoniecznie zdrowym posiłkiem jemy ją bardziej dla przyjemności, więc producenci muszą przekonać konsumentów do jakości swoich bezglutenowych produktów i do tego, że pod względem smaku i konsystencji są zbliżone do standardowej pizzy.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl