
Tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę doradczą Okaeri Consulting oraz HumanGraph. Poproszeni przez badaczy pracodawcy o wskazanie trzech wartości, które powinny być istotne dla osób chcących odnieść sukces w biznesie, najczęściej wskazywali „uczciwe życie” (51 proc. respondentów). Co ciekawe, także pracownicy najczęściej wymienili tę cechę (38 proc.). Aż 63 proc. przedsiębiorców przyznało, że wartości ogółem mają wpływ na wybór dokonywany w trakcie rekrutacji.
Wartości mają kolosalne znaczenie zarówno przy wyborze pracodawcy, jak i przy wyborze pracownika. Coraz mniejsze znaczenie ma wykształcenie, rośnie za to waga doświadczenia i wyznawanych wartości. Nasze badanie wykazało, że znacznie rzadziej pracodawcy wskazują wykształcenie jako ważną wartość potencjalnego zatrudnionego, znacznie częściej uważają je za kluczowe pracownicy. Pracodawcy wskazują, że najważniejsza jest spójność pomiędzy tym, jak wygląda życie prywatne, a tym, jak wygląda życie zawodowe kandydata.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl