
Według badań przeprowadzonych przez Centrum Cyfrowe 86% badanych firm w Polsce ma dostęp do szerokopasmowego internetu, a 65% z nich posiada stronę internetową. Mogłoby się wydawać, że to zadowalające wyniki. Problem polega jednak nie na tym czy przedsiębiorcy korzystają z internetu ale jak. No właśnie, już tylko 21% z tych firm korzysta z mediów społecznościowych, a zaledwie 7% wykorzystuje rozwiązania w chmurze.
Badanie przeprowadzone przez Centrum Cyfrowe:
- Było to badanie terenowe, które zostało przeprowadzone w perspektywie relacyjnej, definiującej użycie internetu jako narzędzia, które może przyczynić się do poprawy jakości życia jednostki lub sprawności działania instytucji, ułatwiając lub usprawniając jej funkcjonowanie w istotnym dla niej obszarze.
- Przebadano 30 małych i średnich firm na terenie całej Polski.
- Firmy, które brano pod uwagę to takie, które świadczą swoje usługi dla więcej niż jednego klienta i zatrudniają poniżej 100 osób.
Na podstawie przeprowadzonych badań w Centrum Cyfrowym opracowano Katalog Kompetencji Cyfrowych. Dzięki tej publikacji przedsiębiorcy mogą określić swoje indywidualne potrzeby w zakresie e-umiejętności i dowiedzieć się jakie konkretnie korzyści mogą uzyskać. Katalog od dziś jest udostępniony na blogu Centrum Cyfrowego.
Po zapoznaniu się z Katalogiem każdy może skorzystać z przygotowanej przez Google bezpłatnej platformy edukacyjnej, dostępnej pod adresem internetowerewolucje.pl. Jest to strona, na której zgromadzone są różne materiały edukacyjne związane z efektywnym wykorzystywaniem internetu w biznesie. Opisywane narzędzia to przekrój dostępnych na rynku rozwiązań dla przedsiębiorców, nie tylko Google. Co ważne z kursów może skorzystać każdy, bez względu na stopień zaawansowania czy kierunek zainteresowań.
napisz do autora: marta.wujek@innpoland.pl