Producent Ludwika pracuje nad stworzeniem innowacyjnych katalizatorów do usuwania zanieczyszczeń

Grupa Inco, producent Ludwika, chce także stworzyć innowacyjne katalizatory do usuwania zanieczyszczeń.
Grupa Inco, producent Ludwika, chce także stworzyć innowacyjne katalizatory do usuwania zanieczyszczeń. Fot. Brookhaven/http://skroc.pl/c63eb/flickr.com CC-VY/http://skroc.pl/cfad4
Grupa Inco, która jest m. in. producentem płynu do naczyń Ludwik, prowadzi badania nad opracowaniem innowacyjnych katalizatorów usuwających zanieczyszczenia przy wykorzystaniu probiotyków.


Zakup aparatury i współpraca z JBR
Wyniki prowadzonych prac B+R mają pozwolić na opracowanie receptur biodegradowalnych środków czyszczących, które umożliwią usuwanie zanieczyszczeń z kapsuł wielokomorowych. Aby zrealizować ten cel, firma zakupiła nowy sprzęt laboratoryjny oraz rozpoczęła współpracę z jednostkami badawczo-rozwojowymi.

Realizacja inwestycji jest możliwa dzięki pozyskaniu przez Grupę Inco dofinansowania w kwocie ponad 1,4 mln złotych z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG).

Odmiana codzienności gospodarstw domowych w PRL
Grupa Inco istnieje od 1947 roku. Łącznie firma w swoich zakładach m. in. w Borowie, Górze Kalwarii, Izabelinie-Hornówku oraz Koniecpolu zatrudnia niemal 700 osób. Jest producentem chemii gospodarczej, nawozów ogrodniczych czy opakowań z tworzyw sztucznych. Działa również na rynku nieruchomości oraz tworzyw sztucznych. W swoim portfolio posiada takie marki, jak Ludwik, Lucek, Flesz, Buwi, Florovit czy Azofoska.

Bez wątpienia najbardziej znaną marką Grupy Inco jest płyn do naczyń Ludwik. Firma rozpoczęła jego produkcję w 1964 roku. Wówczas jego innowacyjną recepturę opracowali wspólnie Zbigniew Korda oraz Hanna Majchert. Był to pierwszy tego typu produkt w Polsce.


W latach 60-tych została przeprowadzona kampania reklamowa pod hasłem „Ludwiku" do rondla!”. Odniosła duży sukces, ponieważ przełamywała stereotyp na temat podziału ról w gospodarstwie domowym oraz odmieniła ich codzienne funkcjonowanie w PRL. Aktualnie pod marką Ludwik występuje nie tylko płyn do mycia naczyń, lecz także preparaty do zmywarek czy środki do prania.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
WYWIAD 0 0Od spalonej wątróbki do wynalezienia internetu. Fascynujący życiorys Paula Barana
0 0O pracy w tym miejscu marzą tysiące. Właśnie ruszyła rekrutacja dla Polaków
0 0Czy można przeklinać w pracy? Odpowiedź jest bardziej skomplikowana, niż się wydaje
0 0Syn twórcy plastikowych toreb o intencji ojca. „Zostały wynalezione, by chronić planetę”
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0VAT na e-booki spadł, ceny ani drgną. Czytelnicy są wściekli, ale nie znają całej prawdy

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili