Współpraca ma objąć między innymi udostępnienie usługi Uber dla Firm pracownikom Banku, finansowanie samochodów dla kierowców korzystających z aplikacji oraz możliwość zamawiania przejazdów przez klientów za pomocą aplikacji mobilnej Alior Bank.
– Alior Bank od początku swojej działalności oferuje klientom innowacyjne, niedostępne dotąd na polskim rynku produkty i usługi. Jestem przekonany, że alians obu tak innowacyjnych firm przyniesie wiele korzyści naszym klientom, pracownikom i samym firmom – mówi. – Za współpracę z Uberem odpowiada istniejący od 2015 r. Alior Innovation Lab – specjalna jednostka Banku skupiona na projektowaniu doświadczeń użytkownika, tworzeniu zaawansowanych technologicznie produktów i usług oraz współpracy z firmami z branży fin tech – dodaje.
Jak zapewnia Uber, partnerstwo z polskim bankiem ma objąć trzy obszary działań: wymianę usług biznesowych - uruchomiona w kwietniu funkcja Uber dla Firm ma zostać wprowadzona dla pracowników Alior Banku.
Drugim będzie wzajemna promocja dla konsumentów. Będzie objemować między innymi kody rabatowe na przejazdy zamawiane przez aplikację Uber dla klientów Alior Banku, zaś trzeci obszar dotyczy technologii, co będzie wiązać się z możliwością zamawiania przejazdów oferowanych przez partnerów Ubera bezpośrednio poprzez aplikację Alior Banku.
Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce, zwraca uwagę na konieczność adaptacji klasycznych modeli biznesowych do nowej gospodarki. Podkreśla, że obecnie zasady są dyktowane coraz częściej nie przez firmy, lecz coraz bardziej wymagających konsumentów.
– Uber i Alior Bank to firmy, które powstały w podobnym czasie ważnych zmian na rynku usług konsumenckich. Współcześni młodzi ludzie nawigują swoje codzienne życie z poziomu smartfona – to tam chcą dokonywać zakupów, obsługiwać produkty finansowe czy zamawiać przejazdy w wygodny i bezpieczny sposób – podkreśla. – Tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które stanowią odpowiedź na te potrzeby, leży głęboko zarówno w DNA Ubera, jak i Alior Banku. Cieszymy się, że to właśnie polski bank, który wyznacza trendy w finansach konsumenckich, jest naszym pierwszym tak dużym partnerem biznesowym w Polsce – wyraził swoje zadowolenie Winiarczyk.
Usługi Ubera są już dostępne w 400 miastach w 69 krajach. Firma podejmuje współpracę w zakresie wymiany usług z wieloma innowacyjnymi przedsiębiorstwami z branży finansowej na świecie. Poza Polską, podobne umowy firma podpisała między innymi z PayPal w Szwecji, AXA Assistance we Francji czy Goldman Sachs w USA.