
Największy sklep internetowy na świecie otwiera się na polskich sprzedawców. A, jak wiadomo, są oni najbardziej zamknięci na internetową ekspansję w Unii Europejskiej. Jak wynika z badań Laboratorium Gospodarki Cyfrowej DeLab na Uniwersytecie Warszawskim, jedynie 3 proc. polskich przedsiębiorców sprzedaje swoje towary za granicę za pośrednictwem Internetu. Czy oferta Amazonu pomoże przełamać lody?
Amazon kieruje towary tam, gdzie chcą ich klienci
Wysyłam do magazynu Amazona karton zbiorczy moich boxów. To towar jeszcze niesprzedany. Czeka, by trafił do właśnie tych klientów, którzy będą go potrzebować. Amazon sam rozdziela je do jednego ze 100 centrów logistycznych rozsianych po całym świecie i za to nic nie płacę.
Amazon na dwa tygodnie zablokował mi konto
Wysyłałem towary z Polski do USA w szczycie sprzedażowym. Mieliśmy opóźnienia, nie wyrabialiśmy. Klienci w USA się zdenerwowali, natychmiast zablokowano mi konto. Żadnych ostrzeżeń, po prostu dostaję mejla, że moje konto zostało zablokowane. Jednym ze standardów Amazona jest to, że trzeba odpowiedzieć klientowi w przeciągu 24 godzin. Jak się nie odpowie, od razu wpływa to na obniżenie ratingu. Bardzo wiele jest kruczków, do których trzeba się dostosować. Klienci to jednak kochają. I tak to działa. To jest cała magia Amazona
